نوشته شده توسط : sorena

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه است و طراحی دکوراسیون آشپزخانه برای خانم ها بسیار مهم است زیرا دکوراسیون آشپزخانه روی دکوراسیون خانه تاثیر میگذارد، اولین چیزی که در دکوراسیون آشپزخانه به چشم میخورد کابینت ها هستند.

کابینت ها مهم ترین ملزومات آشپزخانه اند و با توجه به سبک معماری آشپزخانه های امروزی کاملا از تمام نقاط منزل قابل دید هستند پس باید اصولی و حرفه ای دست به انتخاب کابینت آشپزخانه بزنید.

دکوراسیون آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه امروزه از تنوع بالایی برخوردار هستند از نظر جنس، رنگ و مدل. کابینت های مدرن در انواع ام دی اف، های گلاس، ممبران و … وجود دارند که انتخاب آن ها سلیقه ای است اما کابینت های هایگلاس طرفداران بیشتری دارند.

آشپزخانه مکانی است که در آن خاطرات ساخته می شود. چشم زدن به اولین نقاشی کودک ، باز کردن یک کارنامه بی نقص یا اعلامیه نامزدی ، اغلب به یک کتری سوت زده اتفاق می افتد. تعجب آور نیست که یک آشپزخانه دلپذیر یکی از جاذبه های پر فروش خانه و لذت بخشی برای همه کسانی است که در آن رفت و آمد می کنند.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه قدیمی

در مورد تغییر دکوراسیون آشپزخانه گزینه های جدید زیادی برای خانه های قدیمی وجود دارد که باید تعویض شود که شامل کابینت ، لوازم خانگی و دیوار پوش ، نورپردازی و… که به شما امکان می دهد آشپزخانه ای مدرن با احساس سفارشی مخصوص برای حفظ ظاهر و احساس خانه کلاسیک خود ایجاد کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 در اولین گام شما باید سبک کلی و غالب آشپزخانه را تعیین کنید و پس از آن ادامه کار را انجام دهید. بعد از اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما مشخص شد باید کابینت ها را متناسب با آن خریداری کنید.

حالا نوبت ظرف ها و وسایل مورد نیاز آشپزخانه و میز ناهار خوری است که باید خریداری شود و در سر جای خود گذاشته شوند و چیدمان این وسایل اهمیت ویژه ای دارد چون باید علاوه بر این که وسایل مورد نیاز دم دست شما باشند تا آشپزی و پذیرایی به راحتی انجام شود، لازم است که زیبایی و نظم آشپزخانه کاملا رعایت شود تا با حجم وسیله های زیادی که در این قسمت وجود دارد نامنظمی در این قسمت دیده نشود، زیرا در آشپزخانه ها نا منظم بودن وسایل باعث می شود که خانه هم به صورت نامنظم مشاهده شود مخصوصاً آشپزخانه های امروزی که معمولاً اپن ساخته می شود.

دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب کابینت ها برای یک آشپزخانه و همچنین میز و صندلی و یخچال و گاز و غیره کار آسانی نیست خصوصا اگر فضای شما کوچک باشد. زیرا باید تمام این وسایل طوری خریداری شوند که هم پاسخگوی نیاز شما باشند و هم از نظر هزینه با پولی که شما در اختیار دارید جور باشد.

بعد از این مرحله،  انتخاب سنگ یا صفحه ای که روی کابینت ها قرار می گیرد اهمیت پیدا می کند زیرا تنوع محصولات در این زمینه خیلی زیاد شده است و انتخاب مورد مناسب از بین انواع آنها کار سختی است.

دکوراسیون آشپزخانه

در اینجا ایده های برای دکوراسیون آشپزخانه آورده شده است که دیوارهای آشپزخانه شما را از خستگی به الهام می رساند:

نقطه کانونی دکوراسیون آشپزخانه

سعی کنید دکوراسیون آشپزخانه فعلی خود را همانطور که بازدیدکننده برای اولین بار مشاهده می کند، ببینید. وارد آشپزخانه خود شوید و به آنچه متوجه می شوید فکر کنید. آیا اولین چیزی که دوست دارید می بینید؟ اگر نه ، ترجیح می دهید اول به چه چیزی توجه کنید؟ آن نقطه و نزدیکترین دیوار را نقطه کانونی خود قرار دهید.

نقاط کانونی چشم نواز هستند و از نظر بصری شما را جذب میکنند. در مقایسه با بقیه آشپزخانه ، نقطه کانونی پررنگ و منحصر به فرد است.

برای ایجاد یک دیوار کانونی در آشپزخانه خود ، یکی از این تکنیک ها را امتحان کنید:

– دیوار کانونی خود را در سایه پررنگی که برای پالت سه رنگ آشپزخانه خود انتخاب کرده اید رنگ آمیزی کنید.

– یک قطعه بزرگ هنری را روی دیوار کانونی آویزان کنید.

– از بافت طرح دار استفاده کنید یا کاغذ دیواری به رنگ پر جنب و جوش استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

شلف و قفسه آخرین روند در دکوراسیون دیوار آشپزخانه

اگر دکوراسیون آشپزخانه خود را با رنگ های تازه و مد به جلو و یک دیوار کانونی به روز کرده اید، وقت آن است که لایه ها را اضافه کنید.

آخرین روند در طراحی آشپزخانه ، قفسه بندی باز  به جای کابینت است. این شکل با ایجاد فضای بصری آشپزخانه را سبک می کند ، اما شما را ملزم می کند که تمام ظروف و لوازم تطبیق داده شده را در تعداد کمتری از کابینت ها پنهان کنید.

به جای کابینت های بالایی ، با قرار دادن یک یا دو قفسه شناور در فضای باز ، سعی کنید دکور دیوار آشپزخانه خود را به روز کنید. دیوار قفسه های شناور به سبک های مختلفی ارائه می شوند و نصب آنها آسان است.

دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دیوار آشپزخانه با دقت تنظیم شده

با افزودن جلوه هایی از شخصیت ، آشپزخانه خود را از هم جدا کنید. مجموعه های دیوار گالری در بین طراحان و مجلات محبوب هستند زیرا منحصر به فرد هستند و یک دیوار خسته کننده را جالب می کنند. اشیا مورد علاقه را با هم جمع کرده و از آنها به عنوان تزیین دیوار آشپزخانه استفاده کنید.

آینه ها هیچ قانونی برای طراحی دیوار گالری آشپزخانه وجود ندارد. جایگذاری متقارن ، الگو یا سبک آزاد همه روش های خوبی هستند. برای صرفه جویی در وقت، مجموعه خود را قبل از حلق آویز روی زمین ترتیب دهید تا بهترین فاصله معلوم شود.

دکوراسیون آشپزخانه

دیوار آشپزخانه خود را با رنگ تخته سیاه شخصی کنید

یک قوطی رنگ تخته سیاه ، ارزان و راهی عالی برای پوشاندن دیوار در آشپزخانه شما است. رنگ سیاه یک دیوار جسورانه و چشم نواز است و زمینه مناسبی برای هنر گچی شما است که همیشه در حال تغییر است.

دکوراسیون آشپزخانه منازل ایرانی

در خانه های ایرانی آشپزخانه قسمت مهم و جذاب ماجراست و خانم های خانه دار حساسیت زیادی در خرید وسایل و چیدمان دکوراسیون آن دارند. جای قرار گرفتن یخچال و گاز و ماشین لباسشویی و چیدمان داخل کابینت ها و انتخاب رنگ آن ها اهمیت زیادی دارد. بزرگ و کوچک بودن آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی آن تاثیر گذار است و اینکه چه فضایی در اختیار شما قرار دارد در نوع خرید وسایل و چیدمان آن ها تأثیرگذار خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه

خرید وسیله ی آشپزخانه متناسب با سبک اصلی خانه اهمیت خاصی دارد، یعنی اگر دکوراسیون مدرن را انتخاب کردید و از رنگ های ساده و خنثی مثل سفید و طوسی برای دیوارها استفاده کردید از وسایلی که در دکوراسیون سنتی استفاده می شود مانند وسایل برنزی و یا پر زرق و برق استفاده نکنید و حتی فرشی که در آشپزخانه استفاده می کنید و یا پرده ها باید با سبک کلی دکوراسیون مطابقت داشته باشد تا باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما شود.

دکوراسیون آشپزخانه

 در دکوراسیون ایرانی فرش نیز حضور دارد و در زیبایی آشپزخانه و هر قسمت دیگر خانه اهمیت زیادی دارد و طرح های خیلی شلوغ برای فرش انتخاب نکنید چرا که این شلوغی باعث کوچکتر به نظر رسیدن محیط می شود.

تنوع وسایل خانه و آشپزخانه به علت تقاضای بالای مشتری بسیار زیاد است و از بابت خرید نگرانی نداشته باشید، زیرا با هر سلیقه و بودجه ای می توانید بالاخره یک دکوراسیون زیبا داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه مدرن

برای داشتن یک آشپزخانه مدرن باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید و اولین چیزی که در این قسمت باید به آن توجه داشته باشید، داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است و باید فضا به نحوی چیده شده باشد که هر وسیله‌ای سر جای خود قرار داشته باشد و تا جایی که ممکن است روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها و غیره از قرار دادن وسایل اضافه خودداری کنید.

علاوه بر آن بهتر است از رنگ هایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده کنید که در فضای منزل حس هیجان ایجاد نشود و با نگاه کردن به آن احساس آرامش داشته باشید.

دکوراسیون آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

 اخیراً خیلی از آشپزخانه ها دارای جزیره  یا همان کانتر می ‌باشند که یک فضای مشخصی در وسط آشپزخانه می باشد که دور و اطراف آن خالی است و به راحتی می توانید در آن تردد کنید و یا یک قسمتی برای ظرفشویی قرار می‌دهند و در زیر آن جایگاهی برای گذاشتن وسایل وجود دارد. جزیره آشپزخانه می تواند با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما کاملاً متفاوت باشد.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه کوچک

 اگر منزل کوچکی دارید و در آن آشپزخانه کوچکی در اختیار شما قرار دارد نیازی نیست که هر وسیله ای که در خانه های دیگر مشاهده میکنید در فضای آشپزخانه کوچک شما هم همان وسایل قرار داشته باشد و وسایلی که در آشپزخانه های خیلی بزرگتر جای دارند باعث شلوغی بیش از حد و ایجاد ظاهر آشفته و نامنظم در آشپزخانه شما می شوند.

پس بهتر است نظم و ترتیب در آشپزخانه کوچک برقرار باشد تا فضا بازتر دیده شود و اگر رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کنید فضا باز تر دیده می شود و می توانید از میز ناهارخوری کوچک استفاده کنید یا از اپن آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

 


:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون آشپزخانه , طراحی کابینت , دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق مدرن نیازمند رعایت نکاتی است که شاید کمتر کسی از آن ها مطلع است، برای اینکه یک اتاق مدرن و بی عیب و نقص طراحی و دکوراسیون کنید باید نورپردازی، تزیینات، نحوه چیدمان و مدل سرویس خواب را به بهترین شکل انتخاب کنید.

هنگام طراحی اتاق باید به این توجه کنید که چگونه حس آرامش و امنیت را ایجاد کنید، تاثیرگذارترین نکته انتخاب رنگ دیوار ها و وسایل اتاق خواب است زیرا این رنگ ها هستند که حس آرامش را ایجاد میکنند.

اتاق خواب محل استراحت و بازگرداندن انرژی از دست رفته شما در طول فعالیت روزانه است و حتی اگر دکوراسیون اتاق  ساده و معمولی باشد، باید به گونه‌ای طراحی شود که نیازهای شما برای رفع خستگی و احساس آرامش را بر آورده سازد.

چیدمان داخلی منازل در قسمت های مختلف مثل آشپزخانه ، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و غیره دارای اهمیت های مختلفی است اما هیچ کدام از آنها نباید نادیده گرفته شوند زیرا هر کدام از آنها تاثیر خاص خودشان را بر روی زندگی شما خواهند داشت.

به طور مثال یکی از مهمترین قسمت هایی که در خانه شما وجود دارد و شما بیش از یک سوم عمر خود را در این قسمت می گذرانید اتاق خواب است که باید در چیدمان دکوراسیون آن به موارد زیادی توجه کنید.

نحوه چیدمان وسایل اتاق خواب و وسایل تزیینی که انتخاب میکنید همگی در داشتن اتاق خوابی آرامش بخش کمک کننده هستند، نورپردازی اتاق خواب را فراموش نکنید و سعی کنید بصورت حرفه ای آن را انجام دهید.

دکوراسیون اتاق

برای درک بهتر موارد اساسی و لازم در طراحی دکوراسیون اتاق به شرح زیر میباشد:

سرویس خواب ها

در اتاق خواب شما، سرویس خواب ها از مهم ترین مواردی است که باید به آن ها توجه شود. سرویس خواب شما باید در سبکی انتخاب شود که سبک کلی منزل از آن پیروی می‌کند. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون پذیرایی و آشپزخانه خود را از نوع مدرن انتخاب کرده اید بهتر است قسمت اتاق خواب شما هم دارای سرویس خواب مدرن باشد که از این سبک پیروی کند.

برای خرید سرویس خواب در نظر داشته باشید که تنها ملاک شما برای این انتخاب نباید زیبایی یک وسیله باشد بلکه باید از نظر طبی و سلامت هم تایید شده باشد چون قرار است شما روی آن بخوابید و استراحت کنید و یک سوم شبانه روز خود را در اتاق خواب بگذرانید.

داشتن یک خواب راحت می‌تواند هم از نظر فیزیکی شما را در سلامت نگه دارد و هم از تنش هایی که در طول روز با آنها دست و پنجه نرم کرده اید خلاص شوید و یا برای گذراندن وقت یا اوقات فراغت یا مطالعه کتاب قرار است از این قسمت استفاده کنید پس تنها ملاک شما نباید زیبایی باشد بلکه باید جنس، سلامت و سایر ویژگی های سرویس خواب هم در نظر گرفته شده باشد.

دکوراسیون اتاق

پرده اتاق خواب

برای انتخاب و خرید پرده اتاق خواب می توانید با در نظر داشتن سبک دکوراسیون خانه و سلیقه ی خود بهترین پرده را خریداری کنید که در این مطلب علاوه بر مدل های مختلف پرده اتاق خواب می توانید نکات مهمی را در رابطه با خرید پرده بدانید و بعد از دانستن این نکات می توانید خرید بهتری انجام دهید و تا مدت ها از آن لذت ببرید. علاوه بر سبک پرده، در انتخاب پرده اتاق خواب باید به فضای در دسترس هم توجه داشته باشید، یعنی پرده ای که برای اتاق خواب های بزرگ و با متراژ بالا خریداری می شود متفاوت از پرده های اتاق خواب کوچک خواهد بود.

دکوراسیون اتاق

کاغذ دیواری اتاق خواب

 در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب ممکن است کمی سردرگم شوید، زیرا تنوع کاغذ دیواری اتاق خواب آنقدر زیاد است که انتخاب مدل دلخواه از بین انبوه آن ها کار دشواری است و این روزها کاغذدیواری به محبوب ترین و پرطرفدارترین فاکتور در دکوراسیون منزل تبدیل شده است و در همه فضاهای مختلف از کاغذ دیواری های متنوع استفاده می شود. یکی از قسمت های خانه که مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد دکوراسیون اتاق خواب است و استفاده از کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب می تواند در زیبایی بیشتر این فضا تأثیر چشمگیری داشته باشد.

دکوراسیون اتاق

کمد دیواری اتاق خواب

 استفاده از کمد دیواری در قسمت اتاق خواب می تواند باعث برقراری نظم بیشتر در وسایل و لباس ها شود و خرید مناسب کمد دیواری اتاق خواب می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری دهد. با توجه به نیاز بازار و بودجه مردم و تنوع سلیقه آن ها، انواع مختلف کمد دیواری اتاق خواب در بازار موجود است.

برای انتخاب مدل کمد دیواری باید توجه کنید که کدام مدل برای اتاق شما مناسب تر است و میزان فضایی که در اختیار دارید به چه صورت است و دکوراسیون منزل شما از چه نوعی می باشد.

دکوراسیون اتاق

رنگ مناسب اتاق خواب

 یکی دیگر از چیزهایی که در دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد و می‌تواند در روحیه شما هم تاثیر مستقیم داشته باشد رنگ دیوارها، روکش تخت خواب و پرده ها می باشد. سعی کنید از رنگی که به شما حس و حال خوبی منتقل می کند استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق

نورپردازی اتاق خواب

 دقت داشته باشید که نورپردازی اتاق خواب هم اهمیت خودش را دارد و باید دقت کنید که در هنگامی که قرار است در این قسمت از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمان شما اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملاً مناسبی داشته باشد تا هورمون های خواب شما دچار اختلال نشوند.

دکوراسیون اتاق

رازهای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ر

بعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده، بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه ی دراز کشیدن روی تخت خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.

ترفندهای دکوراسیون زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به کار می روند، نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می شوند بلکه خواب را نیز جذاب می کنند.

حذف مبلمان اضافی در اتاق خواب

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید.

یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق تان حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می کند و آن را مرتب تر و بزرگ تر نشان می دهد.

توجه به ابعاد و اندازه مبلمان در اتاق خواب

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود و همچنین حرکت شما را در اتاق مشکل می کند.

 ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب

به جای چپاندن تعداد زیادی ایده در یک اتاق، به دقت درباره ی خلق یک چیز خاص و مورد علاقه ی خود در فضا بیندیشید. برای مثال در این اتاق خواب دیوار بافت دار با نورپردازی تأکیدی و انتخاب لوستر مناسب، نقطه ی کانونی اصلی فضا است.

کم کردن ریخت و پاش در اتاق خواب

هیچ چیز به اندازه ی مواجه شدن با ریخت و پاش و درهم ریختگی در اتاق بعد از یک روز کاری طولانی، ناامیدکننده نیست. سعی کنید برای همه ی وسایل اتاق خواب تان مکان مشخصی داشته باشید. مثلا در دکوراسیون اتاق کودک تنها با یک جعبه یا سبد برای اسباب بازی ها می توان کل کف اتاق را از ریخت و پاش نجات داد یاسبد لباس های چرک در اتاق خواب بسیار کاربردی و مناسب است.

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید.

چند مدل طراحی زیبای دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق

دکوراسیون اتاق



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , طراحی داخلی , دکوراسیون اتاق , طراحی اتاق خواب , اصول دکوراسیون اتاق،رازهای طراحی اتاق ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

دکوراسیون منزل

ما بهترین و حتی بیشترین ساعات عمر خود را در محیط منزل سپری می کنیم و فضای این محیط تاثیر زیادی بر روی حال و هوایمان می گذارد. داشتن دکوراسیون منزل زیبا می تواند یک فضای دلنشین را ایجاد نماید، البته طراحی دکوراسیون کار آسانی نیست و نیاز به مطالعه و تجربه فراوان دارد.

هنگامی که تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل خود گرفتید باید همه قسمت های منزل شامل پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و … را در نظر بگیرید نه این که فقط به چند قسمت خاص توجه کنید.

هنگامی که افراد وارد دنیای طراحی داخلی می شوند، تازه می فهمند که پا به یک دنیای وسیع گذاشته اند و ممکن است در مواجه با ترکیب رنگ ها و الگوها و دیگر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود دچار سردرگمی شوند و نتوانند به راحتی تصمیم بگیرند. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با یک سری قوانین پایه ای در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید. این قوانین می تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون خانه خود را به صورت یکپارچه و متناسب طراحی نمایید.

دکوراسیون منزل

آشنایی با تعریف دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون منزل را می توان اینگونه نیز تعریف کرد، هماهنگ سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین بهینه سازی فضا به صورت هنرمندانه معنا نمود. البته در این فرایند، هماهنگی بین رنگ ها و اجزای داخلی و اثاثیه منزل، جلوه دهی این اجزا را هماهنگ‌ تر به نمایش خواهد گذاشت.

فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون منزل

با انتخاب مناسب فاکتور هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، می توان با کمترین هزینه و گاهاً کمترین دردسر تغییرات زیادی در منزل خود ایجاد کنیم. نکته مهم این می باشد که این تغییرات باعث زیبایی بیشتر منزل خواهد شد.

برخی افراد بدون در نظر گرفتن هیچ اصولی شروع به تغییر دکوراسیون داخلی می‌کنند و در آخر با محیطی آشفته و نچندان دلنشین روبرو می شوند. اما با ما در این مقاله به طور باور نکردنی نکاتی آسان و بسیار تاثیر گذار را خواهید آموخت، که نتیجه ی آن در آخر زیبایی منزل و استفاده بهینه از مکان هایی است که تا به امروز شاید غیر قابل استفاده بوده اند.

نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی

به طور کلی مبلمان برای زیباسازی دکوراسیون منزل نقش پررنگی را قادر هستند که از خود ایفا کنند. مبلمان به تمامی اجزای مناسب برای نشستن گفته می‌شود؛ به این معنی است که، میز ناهارخوری، مبل پاف، چهارپایه‌ها، صندلی بار و صندلی‌های میزبان هم جزئی از مبلمان به حساب می‌آیند و نقش آن‌ها در زیبایی دکوراسیون داخلی غیر قابل انکار به شمار می‌رود.

رنگ مبلمان، 30 درصد از فضای داخلی را تشکیل می‌دهد که باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها و اکسسوری‌ها رعایت شود. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد.

دکوراسیون منزل

آشنایی با نقش قاب ها در منزل

قاب عکس و تابلو روح زنده هر خانه است. اگر از آن‌ها با رعایت تناسب استفاده شود، ارمغان آن به روح و سبک کلی خانه صمیمیتی چند برابر خواهد بود.

تابلوهای نقاشی، عکس‌های معروف، تابلوهای خوش‌نویسی، تابلو فرش‌ها و بسیاری از موارد دیگر که بسته به سلیقه و هماهنگی با دکور منزل باید باشد، گزینه‌های پیشنهادی خوبی برای زیبایی منزل به شمار می‌روند.

دکوراسیون منزل

جادوی نور و روشنایی در دکوراسیون

نور و روشنایی از جمله فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند. شاخه های نوری می تواند نور طبیعی یا انواع لوستر ها باشد. نکاتی که نور پردازی به آن توجه دارد شامل یک یا تمامی موارد زیر می باشد.

  • قرارگیری شاخه های نوری
  • تناسب سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون داخلی خانه
  • شدت و میزان نور در هر مکان
  •  رنگ نوری که به کار برده شده

دکوراسیون منزل

رنگ آمیزی یک اصل است

دیوار ها 30 درصد از جلوه فضای داخلی را شامل می شوند. به همین دلیل وقتی وارد فضای داخلی منزلی می‌ شویم رنگ و طرح به کار گرفته شده روی دیوار ها اولین موردی است که معمولا به چشم خواهد خورد.

انتخاب رنگ و طرح مناسب برای دیوار امر بسیار مهمی به شمار می‌رود که بهتر است در نهایت سلیقه و دقت انتخاب شود. حتی اغلب پیشنهاد می شود از یک دیزاینر برای انتخاب آن مشورت گرفته شود.

شاید جالب باشد بدانید رنگی که برای خانه‌های کوچک انتخاب می‌شود، در بزرگ‌ تر نشان دادن ابعاد آن ها بسیار موثر خواهد بود. نکته مهم برای بزرگ جلوه کردن فضا تنها این است که، رنگ دیوارها روشن انتخاب شود، همچنین رنگ دیوار و سقف یک رنگ یا کاملا نزدیک بهم باشد.

دکوراسیون منزل

متحول سازی با کفپوش مناسب دکوراسیون داخلی منزل

کف فضای داخلی یا بهتر است بگویم قسمت مهم خانه، بخشی است که ما هر لحظه با آن در تماس هستیم.  این را باید به یاد داشته باشیم انتخاب متناسب آن برای زیبای دکوراسیون منزل بسیار مهم است.

استفاده از کفپوش مناسب این قدرت را دارد که ارتباطی که ما به دنبال آن هستیم را ایجاد کند. اگر مهمان نواز و گرم هستید از چوب پارکت و اگر برخورد محیطی رسمی تر را می پسندید از سنگ و سرامیک روشن استفاده کنید. رنگ‌های متنوعی برای کفپوش وجود دارد که بسته به هماهنگی آن با سایر لوازم منزل بهتر است انتخاب شود.

دکوراسیون منزل

تحول دکوراسیون داخلی با شومینه

طراحان داخلی منزل قلب دوم هر خانه را شومینه می دانند. شومینه منزل را به مکانی پرمحبت تبدیل می‌کند. در بسیاری از موارد دیده شده که منازلی که شومینه دارند، همیشه جایی برای جمع شدن افراد و دورهمی صمیمی در فصل سرما نسبت به منازلی که از وسایل گرمایشی دیگر در دکوراسیون منزل و سیستم گرمایشی استفاده کرده‌اند، می باشد.

شومینه نقش یک عنصر طبیعی را در خانه ایفا می‌کند. دیدن شعله‌های آتش قلب هر بیننده‌ای را گرم و چشم‌ها را مجذوب می‌کند. از این عنصر طبیعی بسیار زیبا برای گرمی و صمیمیت بیشتر در منازل بهتر است استفاده شود.

دکوراسیون منزل

کتابخانه یک گزینه لاکچری

کتابخانه و شلف برای نمایش گذاشتن فرهنگ و نگرش به شمار می رود. استفاده از کتابخانه و پر کردن آن با کتاب‌ها و گاها با اشیاء، تابلوها و جام‌های افتخاری که دارید نه تنها برای پر کردن فضاهای خالی و بدون استفاده مفید واقع می‌شود، بلکه سبب می‌شود محلی برای نمایش اخلاق و روحیات فردی را ایجاد کرده باشید.

دکوراسیون منزل

محیطی زنده با استفاده از گل های آپارتمانی

گل و گیاه یکی از بهترین عناصر طبیعت محسوب می شوند که می توانید آن را در خانه به کار ببرید.

رنگ سبز گیاهان به طراوت و جریان زندگی در فضا می‌افزاید و رشد آنان به طور مستقیم در روحیه افراد تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از گل و گیاه در سبک‌های مدیترانه ای بیشتر به چشم می‌خورد ولی در دیگر سبک ها نیز می‌توان از زیبایی آن بهره‌مند شد.

لازم به ذکر است که هر گیاهی برای نوع خاصی از سبک دکوراسیون داخلی مناسب خواهد بود پس بهتر است در انتخاب آن ها دقت لازم انجام شود. از طرفی هم لازم است به نگهداری گل‌ها و میزان نوری که در فضا نیاز دارند، توجه کرد.

استفاده از گیاهان تنها جنبه ی زیبایی و روحیه بخشی را به همراه نخواهد داشت، بلکه علاوه بر زیبا شدن فضا با گیاهان، می‌توان به بهبود کیفیت هوایی که موجود است نیز کمک کرد.

دکوراسیون منزل

رازهای زیبایی دکوراسیون خانه

طراحی دکوراسیون ایده آل و همه چیز تمام نیازمند رعایت نکات ریز و درشتی است که شاید کمتر کسی از آنها باخبر باشد، ایده های دکوراتیو و رازهای دکوراسیونی زیادی وجود دارد که باعث میشوند خانه ای بی عیب و نقص برای خود طراحی کنید.

– اکثر افراد فقط از یک جفت کوسن برای مبل سه نفره استفاده میکنند اما این اشتباه است و باید از دو جفت کوسن استفاده کنید که طرح و رنگ ان ها متضاد باشد مثلا برای مبل قرمز کوسن های سفید و مشکی استفاده کنید.

– اگر دوست دارید منزل تان بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد و هیچوقت تکراری و خسته کننده نشود باید از رنگ سفید در آن زیاد استفاده کنید.

– شاید باورتان نشود اما وقتی اتاق خواب تان کوچک است باید تخت خوابی انتخاب کنید که ارتفاع بلندی داشته باشد این باعث میشود اتاق تان بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

– ترکیب سبک ها یکی از ایده های جذاب دکوراسیون منزل است که باعث میشود خانه ای متفاوت و خاص داشته باشید، مثلا سبک کلاسیک و سبک مدرن را ترکیب کنید.

– اگر کمد با درهای کشویی دارید میتوانید برای زیباتر شدن و متفاوت شدن آن از کاغذ دیواری استفاده کنید و کمدتان را کاغذ دیواری کنید.

– کل فضای خانه را با فرش و موکت نپوشانید این ایده قدیمی دیگر از مد افتاده است بهترین کار این است که فقط بخش هایی از خانه را قالیچه های شیک پر کنید.

نقش آشپزخانه در دکوراسیون منزل

آشپزخانه مهمترین بخش خانه به شمار می‌رود. معمولا اهالی خانه وقت بیشتری را در آن سپری می‌کنند و اغلب تراکم بالایی از اثاثیه را در آن جای می‌دهیم.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی ما قرار می‌دهد. به همین دلیل جزء قسمت‌های هیجان انگیز و جذاب دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. در اینجا نمونه‌هایی از اجزایی که در آشپزخانه می‌توان به آن پرداخت را عنوان کرده‌ایم.

  1. کابینت آشپزخانه
  2. سینک و شیرآلات ظرفشویی
  3. جزیره یا آیلند آشپزخانه
  4. گاز، هود و فر
  5. مبلمان آشپزخانه
  6. و…

انتخاب رنگ مناسب و یا کاغذ دیواری هماهنگ با دیگر اجزای آشپزخانه نقشی مهم در زیبایی آشپزخانه دارد.
شدت و رنگ نور استفاده شده در بخش آشپزخانه با دیگر بخش‌ها می‌تواند متفاوت باشد زیرا هر بخشی طبق کاربرد متفاوتش نور مخصوص خود را نیاز دارد.
استفاده از کفپوشی متفاوت در ارتفاع غیر همسطح با سطح پذیرایی یا نشیمن باید ویژگی‌های مهمی را شامل شود. از جمله این ویژگی‌های مهم برای کفپوش آشپزخانه می‌توان به مقاوم بودن در برابر آب و افتادن تجهیزات فلزی اشاره کرد.
انتخاب مبلمان مناسب در آشپزخانه نیز از عوامل مهم است که می‌تواند تغییر زیادی در زیباتر جلوه کردن آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک به شمار رود.

دکوراسیون منزل



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , طراحی داخلی , دکوراسیون منزل , دکوراسیون خانه , بهترین دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

 چگونه درب لابی چوبی ساخته می شوند؟

چگونه درب لابی چوبی ساخته می شوند؟ شاید این سوال در مواجه با انواع درب برای شما پیش آمده باشد از این رو قصد داریم ساختار درب های داخلی ساختمان  و درب های لابی ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم.

درب ها از مواد مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین متریال مورد استفاده چوب می باشد.

برخی مواقع چوب با شیشه و استیل ترکیب می گردد و طرح های زیبایی ایجاد می کنند.

در ادامه روند ساخت درب چوبی و مزیت درب های چوبی نسبت به سایر درب ها رابیان خواهیم کرد.

امیداوریم بتوانیم با بیانی ساده شما را با مفاهیم اولیه ساخت درب آشنا نماییم.

چگونه درب لابی چوبی ساخته می شوند

نحوه ساخت درب لابی چوبی ساختمان:

برای توضیح در مورد فرآیند ساخت درب مراحل زیر را توضیح خواهیم داد:

  1. جنس انواع چوب ها
  2. ابعاد استاندارد درب لابی ساختمان
  3. شیوه ساخت انواع درب لابی

1. انواع چوب مورد استفاده در ساخت درب لابی 

درب های چوبی از انواع فرآورده های چوبی مثل MDF , PVC , HDF ، نئوپان و چوب طبیعی ساخته می شوند اما در اینجا قصد داریم ساختار درب های تمام چوب (ساخته شده از چوب طبیعی) را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع چوب های مورداستفاده در ساختار درب لابی ساختمان :

درب های تمام چوب از چوب های نرم و سخت (مقاوم) ساخته می شوند در ادامه به تشریح هریک از این چوب ها خواهیم پرداخت:

چوب نرم :

چوب نرم به چوبی که از درختان مخروطی شکل یا برگ سوزنی ساخته میشود،که عبارتند از:

درخت سرو، سیپرس، نراد (که در آب و هوای مدیترانه ای به عمل می آید)، صنوبرداگلاس، ارس یا سرو کوهی، کاج، سیاه کاج یا کاج اروپایی، نوئل و سرخدار و …

انواع چوب های مورداستفاده در ساختار درب لابی ساختمان

چوب سخت:

چوب های سخت به چوبی که از درختان پهن برگ به صورت الوار تهیه می گردد که این درختان شامل:

راش، گردو، بلوط، توس، آبنوس، نارون، فندق، افرا، توسکا و بید.

انواع چوب های مورداستفاده در ساختار درب لابی ساختمان 2

2. ابعاد استاندارد درب چوبی ساخته شده :

ارتفاع مفید درب استاندارد بر اساس کتاب استاندارد نویفرت 210 سانتی متر  و عرض مفید درب استاندارد 90 سانتی متر است و لی در ابعاد متغیر (60 تا 250 ) ساخته می شود.

ابعاد استاندارد درب چوبی ساخته شده

3.شیوه ساخت انواع درب لابی ساختمان :

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید لنگه درب تمام چوب از یکسری باهو (بائو) و پاسار های در هم فریم شده تشکیل می گردد که قاب یا قاب های چوبی را  نگه میدارد.

این نوع روش ساخت به این دلیلی متداول است که تمایل و رفتار طبیعی چوب به منقبض شدن، پیچیدن، تاب برداشتن و متورم شدن در اثر رطوبت را به حداقل می رساند. جهت آشنایی بیشتر با جزئیات درب چوبی در عکس زیر کلیه جزئیات درب آورده شده است که شاید با مشاهده آنها بیشتر بتوانید به ماهیت آن پی ببرید.

شیوه ساخت انواع درب لابی ساختمان

مزیت درب های تمام چوب نسبت به سایر درب ها :

1. زیبایی درب تمام چوب :

اکثر افراد جذب  زیبایی درب های تمام چوب میشوند.

در واقع شکل،طرح و بافت درب چوب از زیبایی خاصی برخوردار می باشد.

حتی اگر درب واقعا از چوب طبیعی ساخته نشده باشد، سازندگان سعی می کنند بافت چوب را به درب ایجاد کنند، از این رو بسیاری از سازندگان درب های اچ دی اف ، ام دی اف و بردهای فیبری سعی می کنند محصولات خودرا به چوب نزدیک کنند که بیشتر شبیه چوب به نظر بیایند.

دربهای ورودی استیل از مقاومت بالایی برخوردارند ولی ظاهر زیبایی ندارند.

شاید نکته مهم دیگری در مورد ظاهر چوب این باشد که الگو، نقش و نگار و رنگ چوب ها دارای گرمای خاصی هستند که آنها را برای سبک کلاسیک بسیار مناسب می سازند و  بسیاری ازافراد این سبک دکوراسیون را به نوعی مترادف با فضای لوکس می باشد.

درب لابی چوبی 4

2. عایق مناسب درب تمام چوب :

درب های چوبی عایق مناسب تری نسبت به در بهای فایبرگلس و شیشه ای دارند.

اگر عایقبندی در اولویت های انتخاب باشد درب های چوبی ارجحیت پیدا می کنند.

هر چند که درب های استیل عایق بندی شده هم از لحاظ مقاومت و هم از لحاظ عایق بندی کیفیت مناسب تری دارند ولی زیبایی چوب همچنان این نوع درب را به انتخاب اول مشتریان تبدیل کرده است.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , طراحی دکوراسیون , طراحی نما , نما ساختمان , درب , درب لابی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

درب لابی چیست؟

درب لابی به طور معمول متشکل از سه لنگه است که دو لنگه آن در کنار درب به صورت ثابت و لنگه وسطی آن به عنوان درب اصلی میباشد .

شیشه های مورد استفاده  معمولا سه جداره بوده و دارای برنزکاری هستند.

دربهای لابی چوبی توسط چوب های طبیعی روس،راش، بلوط و… که طی سه مرحله در دمای خاص خشک می شود که باعث جلوگیری از تاب و عمر بالای درب می شود.
امروزه استفاده از درب لابی نسبت به گذشته بسیار مرسوم تر شده است به طوری که یکی از ارکان مهم در هر ساختمان به شمار می رود.

به دربی که به طور معمول در ورودی ساختمان مورد استفاده و تاثیر بسزایی در نمای ساختمان دارد گفته میشود.

تولید درب های لابی لوکس از تخصص های اصلی شرکت سورنا می باشد.

ما با تکیه بر دانش و هنر کارمندان خود توانسته ایم لوکس ترین مدل های درب لابی  را در داخل کشور تولید کنیم.

برای سفارش و اطلاع از قیمت با ما تماس حاصل فرمایید.

درب لابی 1

انواع درب لابی

جنس درب میتواند  از جنس تمام چوب ، فلزی و یا ترکیبی از هردو باشد.

با توجه به کاربردی که مدنظر مشتری هست میتواند هرکدام را را انتخاب نماید.

انواع آن به صورت زیر میباشد:

1.چوبی

2.فلزی

3.استیل

درب لابی چوبی

یکی از انتخاب های بسیار جذاب برای خریدارن درب ورودی لابی می باشد.

قیمت تمام چوب بسته به اندازه و جنس و طرح هایی که روی آن کار شده است متفاوت می باشد.

در این نوع با چوب روس ، چوب بلوط ،چوب راش ، چوب گردو ویا ترکیبی از آنها ساخته می شود که می تواند با شیشه تزیین شود.

موارد زیادی در قیمت درب تمام چوب وجود دارد، که هر کدام دارای یک تاثیر جداگانه می باشد.

این درب با توجه با ظاهر شکیل و زیبایی که دارد مورد توجه قرار میگیرد.

جهت اطلاعات بیشتر از درب چوبی مقالات زیر را مطالعه نمایید:

درب لابی 10

درب لابی 4

درب لابی 11

درب لابی فلزی

استفاده از فلزات برای ساخت درب نیز بسیار رایج می باشد.

قیمت درب فلزی در برخی از نمونه ها بالاتر از نمونه های چوبی است.

انواع مدلهای درب آهنی را میتوان برای درب ورودی استفاده کرد.

دربهای فلزی به صورت دو لنگه بازشو ، تک لنگه باز شو و یک و نیم لنگه باز شو در اندازه ای مختلف قابل ساخت میباشد.

همچنین برای ساخت میتوان از گلهای فرفورژه ،گلهای cnc و یا به صورت کلاسیک از قوطی های فلزی استفاده کرد.

درب لابی 6

درب لابی 7

درب لابی استیل

نوعی از درب لابی فلزی می باشد.این نوع از درب دارای ظاهر زیبایی می باشد.

معمول ترین درب استیلدرب پروفیلی میباشد، دربی که با پروفیل استیل ساخته و نقره ای رنگ است.

پروفیل ها در حالت عادی بصورت براق هستند و برای رسیدن به یک درب مات  میتوان پروفیل را با ابزار و دستگاه مخصوص خشدار کرد.

بسته به نوع تجهیزات خش زنی کیفیت خش نیز متفاوت میباشد،خشی مطلوب تلقی میشود که دارای عمق مناسب، منظم و هم راستا باشد.
از استیل  به عنوان یک ماده اولیه برای ساختن درب نیز استفاده می شود.

درب لابی استیل 8

درب لابی استیل 9

در هنگام انتخاب درب  به نکات زیر توجه فرمایید :

درب لابی مد نظر شما باید با طرح و نمای ساختمان تطابق داشته باشد.
طرح و نقشی که معمولا توسط برنز روی شیشه ها قرار میگیرد به صورت سلیقه ای میباشد.

شما میتوانید با توجه به سلیقه خود طرح درب را انتخاب و خریداری نمایید .
جنس درب میتواند از جنس تمام چوب ، فلزی و یا ترکیبی از هردو باشد .
در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که درب لابی خریداری شده توسط شما دارای شیشه های سه جداره باشد.

درب لابی 12

قیمت درب لابی بر چه اساسی مشخص می شود؟

جنس درب که چوبی باشد یا فلزی یا ترکیبی از هر دو باشد در قیمت تاثیر گذار است.

در درب چوبی بستگی به نوع چوبی که استفاده میشود قیمت متفاوت است یا استفاده از روکش چوبی در کار متفاوت است.

بسته به نوع یراقی که استفاده میشود که ایرانی یا خارجی باشد.

تک لنگه یا دو لنگه بودن بر روی قیمت آن تاثیر گذار است.

قیمت شیشه مورد استفاده بستگی به ضخامت آن متفاوت میباشد.

برای بدست آوردن قیمت دقیق با کارشناسان و متخصصین این حوزه مشورت نمایید.

جهت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان شرکت سورنا ارتباط بر قرار کنید.

درب لابی 13

درب لابی در چه ابعاد و در چه رنگ هایی موجود است؟

در شرکت سورنا ابعاد و رنگ درب بر اساس سفارش مشتری تعیین می شود.

هر مدلی با رنگ وسایز مورد نظر شما توسط شرکت سورنا قابل تولید می باشد.

با کلیک بر روی درب لابی شرکت مهندسی سورنا میتوانید برخی نمونه کارهای انجام شده توسط ما را ملاحضه نمایید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , طراحی دکوراسیون , طراحی نما , نما ساختمان , درب , درب لابی , تاثیر درب لابی بر نما ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

درب تمام چوب چیست؟

از آنجایکه تخصص ما در شرکت سورنا تولید و ساخت انواع درب لابی ، ضد سرقت، داخلی و … است امروز بر آن شدیم توضیحات کاملی از این درب‌ تمام چوب را به شما ارائه کنیم.

این سوالات برای خیلی از ما پیش آمده است که درب تمام چوب چیست؟ آیا درب‌های مانند MDF هم جزء درب‌های تمام چوب محسوب می‌شوند؟

درب تمام چوب دربی است که با چوب درختان جنگلی ساخته می‌شود.

می‌توان گفت که درب‌هایی مانند HDF,MDF,ABS و PVC جزء درب‌های تمام چوب محسوب نمی‌شوند.

در اینجا لازم است به اختصار توضیحی در مورد ساخت این درب‌ها داده شود تا بدانید چرا آن‌ها جزء درب‌های تمام چوب به حساب نمی‌آیند.

در پایان هم بصورت کامل ساخت درب تمام چوب را برای شما توضیح می‌دهیم که بیشتر با این نوع درب‌ها آشنا شوید.

از درب‌هایی مانند HDF,MDF,ABS و PVC بیشتر در ساخت درب داخلی استفاده میشود.

درب تمام چوب چیست

درب HDF

اچ دی اف مخفف کلمه High Density fiberboard است که جز فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود.

HDF در واقع نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود و بیشتر به عنوان روکشی استفاده میشود.

برای ساخت این درب، ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل که معمولا چوب روس است ساخته می شود و ورق پیش ساخته‌ای مانندHDF  یا HPL و یا ورق‌های دیگر بر رو و پشت کلاف پرس می‌شود و فضای داخلی بین درب نیز با شبکه‌ای مانند هانی کامب، پشم سنگ و یا یونولیت پر می‌شود، این کار را برای بالا بردن استحکام و مقاومت درب انجام می‌دهند.

روکش HDF در ایران تولید نمی‌شود و به طور عمده از کشورهایی مانند چین، مالزی، ترکیه و رومانی وارد کشور می‌شود.

جهت اطلاع بیشتر و ملاحضه نمونه درب های HDF ساخته شده توسط شرکت سورنا کلیک نمایید.

درب HDF

درب PVC

درب‌های پی وی سی در اصل درب‌هایی هستند که به شیوه معمول، با فریم چوبی ساخته می‌شوند.

داخل درب نیز با شبکه هانی کامب و یا شبکه‌های چوبی پر می‌شود.

سپس روی شبکه ورق‌های MDF چسبیده می شود و روی آن هم ورقه‌ی PVC که یک پلیمر و یا همان پلی وینیل کلراید است وکیوم می‌شود. اگر بخواهیم طرح خاصی روی درب استفاده کنیم باید آن طرح را روی MDF با دستگاهCNC  طراحی و سپس روکشPVC  را نصب کنیم که این نوع درب هم در دسته‌بندی درب تمام چوب قرار نمی‌گیرد.

درب pvc

درب MDF

ام دی اف(MDF)  مخفف Medium Densty Fiberbord است.

MDF  هم مانند HDF جزء فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود.

MDF نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود.

بهتر است درب ساخته شده از ام دی اف روکش شود و بهترین روش برای MDF روکش ملامینه است که در این فرآیند کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت به روی تخته چسانده می‌شود. همچنین می‌توان از روکش PVC و روکش چوب نیز استفاده کرد.

جهت اطلاع بیشتر و ملاحضه نمونه درب های MDF ساخته شده توسط شرکت سورنا کلیک نمایید.

درب MDF

درب ABS

پلیمر ABS یک پلیمر نفتی است که در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد.

در صنعت درب سازی از پلیمر ABS به عنوان روکش برای درب‌های ضد آب استفاده می‌کنند. این درب نیز دارای یک چهارچوب چوبی است که روی آن با پلیمرABS  پوشیده می‌شود. گاهی وقت‌ها می‌شود روکش PVC را بر روی ABS اضافه کرد که به نام ABS-PVC شناخته می‌شود. البته تعداد رنگ این پلیمر محدود است.

جهت اطلاع بیشتر و ملاحضه نمونه درب های ABS ساخته شده توسط شرکت سورنا کلیک نمایید.

درب ABS

درب تمام چوب چیست؟

درب تمام چوب به دربی اطلاق می‌شود که از چوب درختان جنگلی مانند گردو، بلوط، راش و…ساخته شود.

روش ساخت به این شکل است که تنه درخت مورد نظرخریده شده و الوار می‌شود.

برش‌هایی به عرض  5 سانتیمتر، قطر 5 سانتی متر و طول 1متر بریده و روی هم چینده تا خشک شود.

سپس چوب‌ها را  به ارتفاع ۲٫۵ تا ۳ متر و عرض ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر به هم می‌چسبانیم و این کار را با چسب چوب و پیچ دستی انجام می‌دهیم تا قدرت چوب تا جایی که می‌شود گرفته شود که در آینده وقتی که درب ساخته شد و نصب شد دچار ترک خوردگی نشود (در قدیم ترک روی چوب نشانه‌ی اصل بودن و زیبایی کار بود اما سلیقه‌ی امروزی این ترک‌ها را نمی‌پسندد).

این چوب‌های چسب خورده را به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به صورت عمودی می‌گذاریم تا چسب‌های بین چوب‌ها کاملا خشک شود و به اصطلاح زور کار گرفته شود.

از این روش می‌توان برای ساخت درب لابی چوبی و درب‌های ضد سرقت کلاسیک و مدرن و همچنین درب داخلی استفاده کرد.

جهت مشاهده نمونه درب های داخلی تمام چوب سورنا کلیک نمایید.

پس از این مرحله دو لایه چوب راش ویا دیگر چوب مقاوم به دو طرف کار پرس می‌شود و بقیه مراحل ساخت درب براساس طرح و اندازه دلخواه ساخته می‌شود.

درب لابی تمام چوب

از جمله درب هایی که در قسمت ورودی ساختمان نصب می گردد درب لابی تمام چوب است.

در اینجا به بیان ویژگی درب های لابی تمام چوب و نکات قابل توجه در رابطه می پردازیم.

جهت مشاهده نمونه درب های لابی سورنا کلیک نمایید.

درب لابی تمام چوب چیست؟

درب لابی تمام چوب، دربی است که به طور کامل از چوب تهیه می شود و به همین دلیل هیچگونه فضای خالی در این نوع درب وجود نداشته و کاملا توپر است به طور مثال درب های تمام  راش، درب های تمام  روسی و…

درب لابی تمام چوب

ویژگی های درب لابی تمام چوب

درب های تمام چوب به دلیل اینکه از چوب ساخته می شوند استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به درب های روکش دار دارند و به همین خاطر این درب ها به عنوان درب ورودی به کار گرفته می شوند.

از معایب درب های تمام چوب آن است که نسبتا گران قیمت هستند.

به همین دلیل برای کاهش هزینه میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ویژگی های درب لابی تمام چوب

جنس چوب های به کار رفته در ساخت درب های لابی تمام چوب کدام است؟

استفاده از انواع چوب در صنعت درب بستگی به این دارد که در کدام بخش از ساختمان استفاده گردد.

برای ساخت درب لابی باید از چوبی استفاده گردد که با نوع کاربری آنها تناسب داشته باشد.

از آنجایی که درب های لابی در ساختمان ها بیشتر در معرض عواملی همچون گرما و رطوبت قرار دارند به همین خاطر در ساخت آنها بهتر است چوب هایی مورد استفاده قرار گیرد که در برابر آب، آفتاب و حشرات مقاومت بالایی دارند. از قبیل چوب درخت بلوط سفید، چوب درخت راش و چوب درخت ماهون از جمله چوب های مناسب به منظور ساخت درب های ورودی تمام چوب می باشند.

نحوه محافظت از درب های تمام چوب

ار جمله مهم ترین روش های محافظت از چوب آن است که روکش بر روی آن قرار گیرد.

بتونه و رنگ از انواع رایج روکش هایی است که می توان جهت محافظت از چوب به کار برد.

استفاده از رنگ برای محافظت بیشتر از سایر روکش ها خاصیت ضد آب بودن دارد.

جلا یا ضد زنگ می تواند رنگ طبیعی چوب را در درب لابی به خوبی نشان دهد.

هر سه تا پنج سال یکبار رنگ و روکش باید تجدید شوند.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , طراحی داخلی , درب , درب لابی , درب ضد سرقت , درب چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

تاثیر درب در دکوراسیون داخلی

درب یکی از بخش های اصلی در دکوراسیون داخلی است که سبک دکوراسیون منزل شما را متمایز می کند.

اگر در انتخاب درب ها دقت شود، می توانند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر اتاق داشته باشند.

درب داخلی بخشی ضروری از منزل است و باید برای انتخاب آن وقت گذاشت.

اگر در حال ساختن، بازسازی یا فقط اعمال یک تغییر مختصر در ظاهر اتاق خود هستید، خرید یک درب داخلی جدید، گامی مهم در این راه است.

سبک، مصالح، عایق صدا بودن و چرخش درب از نکاتی هستند که در هنگام خرید درب باید توجه کرد.

در نمای بیرون و دکوراسیون داخلی خانه‌ها و مکان‌های تجاری، درب و پنجره و رنگ و نوع آنها تاثیرات زیادی بر دکوراسیون دارند.

برای انتخاب درب‌ها باید دقت کافی شود تا بتوانند علاوه بر هماهنگی با دیگر بخش‌ها، نمایی بهتر ایجا کنند.

 علاوه بر جنبه‌های محافظتی که در مورد درب‌های لابی و ضدسرقت اهمیت بالایی دارد، انواعی که در داخل نصب می‌شوند هم باید از مقاومت کافی برخوردار باشند.

البته درب‌های داخلی باید زیبا باشند و بتوان آنها را با محیط داخل هماهنگ کرد.

تاثیر درب در دکوراسیون داخلی

سبک های درب داخلی در دکوراسیون منزل

سبک درب می تواند در سبک دکوراسیون منزل شما تفاوت زیادی ایجاد کند.

اگر مایلید می توانید سبک ها را تا حدودی با هم تلفیق کنید اما سعی کنید از عناصری استفاده کنید که بیشتر مشابهند تا یک حس مشترک در کل منزل تان داشته باشید.

 به اندازه ی فضا و حس و حال اتاق توجه داشته باشید.
یک درب سنگین و پر از تزیینات مانند برای فضاهای بزرگ و مجلل مناسب است و اتاق های کوچک را غیرقابل تحمل می کند و حتی باعث می شود کوچک تر به نظر برسند.

سبک های درب داخلی در دکوراسیون منزل

چرخش درب در دکوراسیون داخلی

در هنگام سفارش ساخت درب می توانید چرخش درب را تعیین کنید که به راست یا چپ باشد.

شما می توانید مشخص کنید لولاها و دستگیره ها کجا قرار گیرند.

درب در هنگام باز و بسته شدن به چه سمتی بچرخد.

به طور ایده آل، چرخش یک درب هرگز نباید به سمت راهرو یا سالن باشد.

چارچوب درب داخلی در دکوراسیون منزل

قاب کردن نادرست درب می تواند از ارزش یک درب زیبا و گران قیمت بکاهد.

استفاده از مصالح ارزان اغلب می تواند باعث آسیب زدن به درب در درازمدت شود.
در هنگام قاب کردن درب های داخلی دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید یا از کسانی کمک بگیرید که در این کار مهارت دارند.
درب ها هم به صورت قاب دار و هم به صورت لوح  می توانند خریداری شوند.

درب های قاب دار با لولا به چارچوب شان وصل شده اند.

درب هایی که فقط شامل لوح درب هستند، شما باید قاب درب و لولاها را نصب کنید.

چارچوب درب داخلی در دکوراسیون منزل

میزان عایق بودن درب های داخلی نسبت به صدا

درب های داخلی دارای رتبه ی انتقال صدا هستند، که میزان افت صدای عبوری از درب را اندازه می گیرد.

هرچه این رتبه بالاتر باشد، صدای کمتری از طریق درب انتقال می یابد.

این شاخص بیش از همه به مصالح درب بستگی دارد.

اصول درب های داخلی

هنگامی که طراحی داخلی خانه را آغاز نمودید متوجه وجود انواع مختلف درب هایی می شوید که با انتخاب آنها علاوه بر ظاهری مناسب برای اتاق ها از عملکرد مناسب آنها بهره مند می شوید.به بیانی ساده تر یک درب داخلی دربی است که اجازه ی دسترسی به بیرون از خانه را نمی دهد، مانند درب کمد، اتاق خواب، حمام، زیرزمین و اتاق کار. پیش از انتخاب نوع درب داخلی مورد نیاز برای خانه باید از هر اتاق لیستی از تعداد درب های داخلی لازم و عملکرد اصلی آنها تهیه کنیم.

 انواع درب های داخلی به شرح زیر می باشد:

درب راهرو

درب راهرو بر روی دو یا چند لولا باز و بسته می شود.

از رایج ترین درب های به کار رفته در خانه ها می باشند.ا

ین درب ها به صورت درب جدا و یا یک واحد از پیش وصل شده فروخته می شوند.درب از پیش ساخته شده بر روی چارچوب درب، با لولاهای متصل تعبیه شده اند. درب های از پیش وصل شده سبب صرفه جویی در زمان شده و نیاز به نجار برای ساخت چهارچوب،زبانه ی لولا و جاگذاری درب در چهارچوب را از بین برده و در عوض گزینه های محدودی دارند.

درب راهرو

درب های بادگیر

درب های بادگیر درب های راهروی استانداردی هستند.
در آنها همه یا بخشی از پانل ها با چوب های حکاکی شده تعویض شده اند.

درب های بادگیر معمولا در کمدها، درب های خشکشویی و انبارها کاریرد دارند زیرا سبب تهویه و همچنین حفظ حریم خصوصی می شوند. یک پانل بادگیر کامل تهویه ی بیشتری  در اختیار قرار داده اما تنظیم  بادگیر بر روی پانل زیباتر بوده و شباهت زیادی به درب های کشویی دارند.

درب های بادگیر

درب های کشویی

درب های کشویی درب هایی هستند که معمولا در مناطقی با قسمت های بزرگتر مانند کمد یا حمام بسیار بزرگ کاربرد داشته و از سمت چپ به راست کشیده می شوند.به این خاطر که باز و بسته نمی شوند می توانید تعدادی از مبلمان را در پشت آن قرار دهید.

درب های کشویی

درب های دوتاشو

درب های دو تاشو معمولا برای بستن کمد، یا بخش لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

این درب ها ممکن است از جنس چوب، فلز و یا ترکیبی از چوب با پوشش وینیل ساخته شده و معمولا به صورت چهار پانل طراحی می شوند. درب های دوتاشو بر روی سوزن هایی که در لبه های بالا و پایین قرار گرفته می چرخند که نسبت به درب های کشویی فضای بازشونده بزرگتری ایجاد می کنند. نمونه ی مشابه این درب، درب آکوردئونی است که نسبتا در هنگام باز شدن فضای کمتری را اشغال می کند.

درب های دوتاشو

درب های فرانسوی

درب های فرانسوی نقطه ی مرکزی حساسی در خانه ها پدید می آورند.

این درب ها بر روی لولاهایی که در دو طرف یک درب عریض قرار دارد نصب شده اند و درب را با حرکت به سمت یکدیگر و به طرف مرکز، باز می کنند. هنگامی که هر دو طرف درب باز شد، منظره ای بدون محدودیت پیش روی شما خواهد بود.درب های فرانسوی در سبک ها و مدل های شیشه ی مختلف به منظور تکمیل دکوراسیون منزل شما ارائه می شوند.

درب های فرانسوی

درب های پاکتی

درب های پاکتی حدود ۱۰۰ سال قدمت دارند و امروزه به خاطر عناصر جذاب معماری خود که از جمله آنها می توان به اشغال فضای کم در باز شدن اشاره نمود، دوباره به خانه ها باز می گردند. در اصل درب های پاکتی برای باز و بسته شدن بر روی لولا قرار نمی گیرد و در یکفضای مخفی در درون دیوار به بیرون و داخل کشیده می شود. درب های پاکتی به صورت تکی، که از سمت چپ یا راست باز و بست می شوند و همچنین به شکل دوتایی وجود دارند که با هم کشیده شده و در وسط به یکدیگر می رسند.با وجود تمایلات معماران برا ی افزایش فضا، آنها از درب های پاکتی در طراحی های خود بهره می گیرند. هنگامی که نوع درب را انتخاب نمودید، باید نحوه ی ساخت آنها را که به صورت توخالی، توپر و چوبی هستند انتخاب کنید.

درب های پاکتی

نحوه ی ساخت درب های توپر ، توخالی و چوبی :

1 . درب های توخالی:

از روکش های چندلایه ی چوبی و یا تخته های سخت که در وسط آن صفحات توری قرار گرفته ساخته می شوند. این کار به منظور محکم تر شدن درب انجام می گیرد. این درب ها وزن سبکی دارند، کم هزینه بوده، به راحتی سوراخ شده و صدا را عبور می دهند. مزیت تخته های سخت در این است که در برابر آب شدگی و تورم مقاوم هستند، ظاهری شبیه به چوب دارند، به راحتی رنگ آمیزی شده و بسیار مقرون به صرفه هستند.

درب های توخالی

2 . درب های داخلی تو پر:

شبیه به درب های چوبی سخت هستند، اما با این تفاوت که در وسط آنها فیبر چوبی قرار گرفته است.این درب ها نسبت به درب های تو خالی عایق صدای بهتری هستند و البته دوام بیشتری دارند. بیشتر درب های توپر با همان سبک و سیاق درب های چوبی ساخته می شوند البته با این تفاوت که هزینه های بسیار کمتری دارند.

درب های داخلی تو پر

3 . درب های چوبی:

قابل رنگ آمیزی بوده و صدا را عبور می دهند. بیشتر سازندگان تنوع گسترده ای درب ها را با گونه های مختلف چوب که مناسب کامل سازی سبک های معماری هستند به شما ارائه خواهند داد. ترکیب انواع درب ها برای استفاده در نقاط مختلف خانه و تکمیل دکوراسیون کار سختی نیست. حتما نوع مورد نظر دربی که قرار از در هر اتاق و فضایی از  خانه ی خود  استفاده کنید را با معمار در میان بگذارید.

درب های چوبی

نکته ی طراحی

یک روش عالی برای روشن تر و جذاب تر شدن راهروها استفاده از درب های داخلی با پانل های شیشه ای می باشد. درب های شیشه ای ارتباط بصری راحتی در بین اتاق ها و حتی بدون باز شدن درب ها ایجاد کرده و نور طبیعی را به خوبی عبور می دهند. استفاده از درب هایی با پانل چوبی و شیشه ای، با ترکیب خلاقانه ی چوب و شیشه سبک معماری منزل را ارتقا داده و زیبایی های آن را دو چندان می کند.

تاثیر درب در دکوراسیون داخلی

تاثیر درب در دکوراسیون داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , طراحی داخلی , درب , درب لابی , درب ضد سرقت , درب داخلی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

چرا باید از طراح داخلی استفاده کرد؟

هزینه طراحی ممکن است در اول به نظر شما چیز معقولی نباشد اما یک شرکت طراحی داخلی به شما کمک می‌ کند تا بتوانید فضای داخلی و دکوراسیون منزلتان را ایده‌ آل کنید. سپردن کار به طراح شاید در ابتدا هزینه‌ بر باشد، اما اگر کار درست انجام شود، نهایتا شما از عهده کلی هزینه‌ های نابجا در امان مانده‌ اید. یک طراح در هر پروژه تجربه‌ های زیادی به دست می‌ آورد که در پروژه‌ های بعدی بکار می‌ بندد، اما شما برای طراحی فضای خود اولین تجربه را دارید که این موضوع شما را به سمت هدر دادن هزینه و وقت سوق می‌ دهد.

محدوده طراحی را مشخص کنید

تعیین کنید برای کدام‌ یک از فضاهای منزل یا محل کارتان به مشاوره نیاز دارید. به‌ عنوان‌ مثال قصد دارید تغییراتی در اتاق‌ خواب ایجاد کنید یا کل منزلتان را طراحی کنید؟ فقط رنگ دیوارها نیاز به تعویض دارند یا کف‌ پوش هم نو می‌ کنید؟ اگر قصد تعویض عنصری را در خانه‌ دارید ولی در حال حاضر بودجه کافی ندارید و در آینده این کار را انجام می‌دهید، حتما این موضوع را با طراح در نظر بگذارید. رنگ و فرم آن عنصر را مشخص کنید تا با دیگر فضاها هماهنگ باشد و نسبت به آن طراحی صورت بگیرد. همچنین در آینده به‌ راحتی خریدتان را انجام دهید.

چه خدمتی از یک طراح می‌خواهید

مشخص کنید از طراح چه انتظاری دارید. قصد دارید مشاوره و کمک فکری بگیرید یا می‌خواهید کار اجرا هم به او واگذار کنید؟ این نکات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بعضی از طراحان خدمات محدود و برخی خدمات گسترده‌ تری ارائه می‌ دهند. لطفا از ابتدا توقعات خود را مشخص کنید تا هم طراح گمراه نشود و هم شما هزینه‌ های بیش تری متحمل نشوید.

انواع خدمات طراح

  • مشاوره حضوری
  • مشاوره خرید
  • طراحی فضای موردنظر
  • ارائه پلان، یا طرح سه‌ بعدی
  • خرید، نظارت و اجرای پروژه

میزان بودجه‌ تان چقدر است؟

این که شما خواهان خدمات لوکس یا استفاده از طراحان به نام هستید یا یک دکوراسیون معمولی، تأثیر مستقیم بر هزینه‌ ها دارد. علاوه بر هزینه لوازم، دستمزد طراحان هم نسبت به خدماتی که به شما ارائه می‌ دهند متغیر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ مند به تغییر دکوراسیون هستید ولی بودجه کافی برای سپردن کار به یک طراح داخلی را ندارید، پیشنهاد می‌ کنم از خواسته‌ تان دست نکشید و با استفاده از خدمات مشاوره، به هدفتان برسید.

انواع قرارداد طراح داخلی

طراحان با شیوه‌ های متفاوتی قرارداد می‌ بندند. در این جا چند شیوه معمول را بیان می‌ کنیم:

  1. ساعتی : قیمت خدمات مشاوره طراحی معمولا ساعتی محاسبه می‌ شود.
  2. درصدی : دستمزد درصدی نسبت به میزان هزینه های که کارفرما انجام می‌ دهد، محاسبه می‌ شود.
  3. توافقی : نوع دیگر قراردادها توافقی است که در آن کارفرما و طراح با یکدیگر روی یک قیمت واحد برای انجام خدمت مشخص توافق می‌کنند.
  4. مترمربع : برخی از طراحان هم شیوه محاسبه دستمزدشان را بر اساس هر مترمربع طراحی تعیین می‌ کنند.

قیمت طراحی داخلی

عوامل مؤثر در تغییر قیمت طراحی داخلی

اگر یک نگاه به قیمت‌ ها بیاندازید متوجه تفاوت دستمزدها می‌ شوید. در این جا چند مورد که در تعیین قیمت‌ ها مؤثر هستند را بیان می‌ کنم :

  • موقعیت پروژه :

    این که موقعیت پروژه در کجا است نکته مهمی است. شرایط آب و هوایی، دوری و نزدیکی به محل پروژه، هزینه‌ های جانبی مانند حمل‌ و نقل را به کارفرما تحمیل می‌ کند

  • منطقه پروژه :

  • معمولا قیمت خدماتی که در شمال شهر ارائه می‌ شود بالاتر از جنوب شهر است. البته با در نظر داشتن تفاوت قیمت ملک در شمال و جنوب شهر، این مورد طبیعی است.
  • نبود امکانات در منطقه :

  • چنانچه در شهرستان باشید اگر خدماتی بومی بخواهید قیمت مناسبی پرداخت می‌ کنید ولی ارائه خدمات خاص و غیرمعمول هزینه بیش تری برایتان به همراه دارد.
  • نوع قرارداد :

  • باید دقت داشته باشید قراردادی که انتخاب می‌ کنید مناسب با نوع پروژه‌ تان باشد. مثلا قرارداد ساعتی مناسب مشاوره حضوری است چون نهایتا ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌ برد؛ اما قرارداد مناسب اجرا بهتر است درصدی باشد. چون ساعتی یا روزمزد هزینه‌ های زیادی بر دوش کارفرما می‌ گذارد.
  • نوع طراحی :

  • یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار، کیفیت کار و نوع طراحی است. به‌ عنوان‌ مثال اگر طراحی پیچیده‌ ای برای کابینت‌ ها در نظر گرفته‌ اید، منتظر هزینه بالا در طراحی و اجرا باشید. چراکه برای اجرای آن طراح باید به سراغ افراد حرفه‌ ای‌ تری برود و این دستمزد را بالا می‌ برد.

مدیریت پروژه

متأسفانه اکثر مردم فکر می‌ کنند نظارت بر پروژه کار ساده ایست. برای این که هزینه‌ ها را پایین بیاورند خودشان مسئولیت و نظارت پروژه را قبول می‌ کنند. باید بگویم این قسمت از پروژه مهم‌ ترین قسمت است. ناظر کسی است که نحوه و مراحل کار را می‌ داند و آن را با طرح اصلی کنترل می‌ کند. هر جا کار طبق طرح پیش نرود سریعا وارد کارشده و تذکر می‌ دهد. این کار از هدر رفت بودجه و وقت جلوگیری می‌ کند. درنهایت در پروژه‌ ای که یک ناظر خبره وجود دارد کم ترین ناهماهنگی دیده می‌ شود.

نحوه محاسبه دستمزد

هزینه خدمات مشاوره حضوری : برحسب محل مشاوره و طول مسافت، هزینه‌ ها متغیر است.

  • پایین‌ ترین : رایگان یا 50 هزارتویمان
  • میانگین : 100 هزار تومان
  • بالاترین : 200 هزار تومان

هزینه خدمات اجرا برحسب درصد :

البته بسته به مبلغ کل بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است. طراح در کارهای کوچک بین ۱۵ تا ۲۵ درصد و در کارهای بزرگ  ۱۰ درصد از هزینه کل را دریافت می‌ کند.

  • پایین‌ ترین : ۱۰ درصد کل پروژه
  • میانگین : ۲۰ درصد کل پروژه
  • بالاترین : ۲۵ درصد کل پروژه

هزینه طراحی سه بعدی یک ویلای دوبلکس:

  • پایین‌ ترین : 1 میلیون تومان
  • میانگین : 4 میلیون تومان
  • بالاترین : 12 میلیون تومان

هزینه طراحی داخلی سه بعدی برحسب هر مترمربع:

  • پایین‌ ترین : 20 هزار تومان
  • میانگین : 50 هزار تومان
  • بالاترین : 70 هزار تومان


:: برچسب‌ها: معماری , دکوراسیون , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , هزینه دکوراسیون , طراحی 3بعدی , قیمت طراحی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

طراحی نمای ساختمان

طراحی ها با ایده های بی شماری برای فضای داخلی پر شده است. ایده هایی برای خارج از خانه ؟ چگونه می خواهید خانه خود را پوشش دهید ؟طراحی نمای ساختمان چگونه باید انجام شود؟

دیدگاه اصلی شما کجاست، پاسیو شما  این پنجاه خانه بیرونی نشان می دهد که به چه معنی است که یک نمای مدرن دارد. با استفاده از ترکیبی از

چوب، گچ، بامبو، شیشه و بتن، آنها را مستقیما در پانل های عمودی شلیک می کنند، به سطح افقی بلند می روند و درختان نخل را در چندین تنظیمطبیعی می بینیم. مورد علاقه خود را از پنجاه ظاهر بیرونی خود را برای خود انتخاب کنید.

طراحی نمای ساختمان میتواند بسیار با اهمیت باشد، زیرا اولین چیزی که از خانه شما به چشم دیگران میخورد نمای ساختمان شما است و خانه شما با نما ساختمان شما مورد قضاوت از لحاظ زیباشناسی قرار میگیرد.

 

30 مدل طراحی نمای ساختمان مدرن

طراحی نمای ساختمان

ترکیب چوب، گچ و … را به یک طراحی نما ساختمان بی نظیر تبدیل کرده است . این خانه  را با یک ردیف از درختان زیبا و گلها می سازد.

طراحی نمای ساختمان

گل وگیاه را به خانه خود اضافه کنید. این ساخت آجر سفید اجازه می دهد تا نور از طریق یک سری از آجر ورود پیدا کند ، در حالی که یک ظاهر خزنده بیش از منطقه زندگی می کنند و گاراژ بسیار زیبایی در این ساختمان به چشم میاید .

ما همه از یک کابین ورودی مدرن از زمان به زمان خوابیم. این بیرونی چوبی بافته شده، شیارهای خود را بر روی سقف و روی عمودی قرار می دهد و پنجرههایش را به جنگل های کاج باز می کند .

 

طراحی نمای ساختمانی

باغ بیرونی خود را با چند سنگ قرار دهید. این ساختمان مدرن، با ستون بتنی بلند، دیوارهای نرده ای از پرده ها و شیشه های عمودی شیشه ای باخاکستری به ورودی سنگ و راه پله ها منطبق است.

طراحی نمای ساختمان

از استخر خود برای تقلید از شکل بیرونی خود استفاده کنید. این آپارتمان افقی طولانی از عناصر با پوشش شیشه ای و فلزی محافظت می کند، در حالیکه یک نوار لوکس از آبی طول آن را اجرا می کند. دو سطح از انواع مختلف صندلی های مدرن در فضای باز به منظور مشخص کردن توابع خاص هر منطقه مجهز شده است.

 

طراحی نمای ساختمان

مخلوط کردن فولاد، گچ و بتن را برای ترکیب کامل مدرن و خانگی. این محل اقامت دو طبقه در یک قطعه زمین مسطح اجازه می دهد تا در خورشید با اشعه ماوراء بنفش تا ستارگان باشد.

طراحی نمای ساختمان

زیبا و پیشرفته، این مجموعه ای از سطوح غیر مجاز که چگونه می شود زمانی که خورشید شروع به تنظیم می شود. ستون بلند آجر بلژیک پانل هایچوبی روکش را در یک قاب گچ ملاقات می کند و نور را به مناطق معمولی و حفظ حریم خصوصی در مناطقی که مایل به پنهان سازی است، میدهد.

طراحی نمای ساختمان

بالکن زیبا لذت بردن از خارج از منزل را افزایش می دهد. پنجره های بزرگ و باز قاب بیشتر از این روستا را تنظیم می کنند، در حالی که نرده های شیشه ای اجازه می دهد که یک صندلی راحت در غلاف در فضای باز داشته باشند.

طراحی نمای ساختمان

تماشای خارج از خانه نباید زیاد باشد. این رویای سفید گچ یک مهمانی کوچک را در یک محوطه چوبی کرسی می دهد و دیدنی کامل را برای تماشایحرکات کمرنگ، پرندگان و زنبورها می گذارد.

مهمانان را با باغ های غیر متعارف تعجب کنید. انبوهی از کاشی های خاکستری از آجر خاکستری تزئین شده، یک راهرو چوبی که با آویز آویزان روشن شدهاست، چشم را به چشم می اندازد.

ساکولنت ها و درختچه ها جایگزین آسان برای نگهداری باغ ها می باشند. این خانه آجری و چوبی می تواند سبز خود را در طبقه همکف از زمین لذت ببریدیا روی بالکن آهن سیاه نگاه کنید.

شهر را در آن قرار دهید یا شهر را ترک کنید. این آپارتمان نوآورانه درب کرکره اصلی و نمای مرکزی پنجره را باز می کند، و آنها را مجددا محافظت می کند تا ازسر و صدا و دود جلوگیری شود.

از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید، در قایق جت خود را فیش قرار دهید. این خانه معاصر از چوب و بتن های بتنی و چوبی استفاده می کند تا یک آبشاراز لایه هایی که بیش از یک دریاچه دراز بکشند ایجاد کند.

دسترسی به خانه خود را آسان کنید در میان زمین های صاف، صاف، حیاط های شکسته و مراحل عریض، این مجموعه بیرونی چوبی را در بازدیدکنندگان باحفره در مرکز خود قرار می دهد.

جرات کردن در راه نوردهی به شما متفاوت باشد. این بیرونی سبک مدرن اسلامی باعث می شود که اتاق های تیره تر سبک تر باشد، در حالی کهالگوهای نورانی موزاییک سنتی بر فرش داخلی بیرون می ریزند.

یک سایت شیب دار می تواند به نفع شما کار کند. پانل های پنجره ای با دو طرف چوبی گرم اجازه می دهد تا یک دید کلی در یک محل شهری بمانید.

فکر می کنید سیاه و سفید هم با هم نشسته اند؟ دوباره در این ساختار سبک جنگا فکر کنید که جعبه سیاه را در بالای صفحه نگه می دارد و یک قسمتسفید در زیر است. مسیرهای سنگریزه مهمان را جلب می کند

دو ظاهر می تواند همراه با کمک مواد مورد استفاده قرار گیرد. گچ و شیشه ای Miami-esque با سنگ های روستایی و بتن صنعتی برای تولید خانه هایغیر معمول در خیابان می پیوندند.

خاکستری و سنگ، احساس آرامش به محیط اطراف شهری می دهد. قدم زدن های چوبی را به سمت یک صندلی راحت بین درختان بکشید.

طراحی فوق العاده برای یک خانه یا دفتر، این ساختمان پیچیده صنعتی در منزل بالا را ارائه می دهد. به جای پنجره کرکره بامبو، گریتینگ فلزی یک چشمانداز از فضای خارج از منزل را بین چراغ های پری دریایی آویزان ارائه می دهد. به جای درختان نخل، بلوارهای بلوط پوشاننده سبب ایجاد فضای سبز می

شوند.

ناخودآگاه سفید شما به نظر می رسد کمی بیش از حد شدید؟ ادویه آن را با دو لایه سقف، زاویه های غیر متعارف و یک دسته از سبز از لبه های خود را افزایش می دهد.خانه خود را روشن در خیابان – و نه فقط برای کریسمس. روشنایی خط رهبری سقف، دیوارها و گیاهان گلدان این دو طبقه را به طور جدی نوآورانه می کند.

بیشترین دید را با ساختن پیشانی های بیرونی ایجاد کنید. این پنج بالکن دارای یک منظره زیبا و سبک طراحی شده است. فراموش نکنید که آبی فراموشمی کند یک شگفتی ساده در راه است.

یک مکان کوهستانی سزاوار یک خانه با منظره است. تیرهای چوبی سفید تا آسمان به سوی یک استخر، عرشه چوبی لجن و پنجره های مستطیلی رنگی می رسند.

بیرونی گرمسیری می تواند در مناطق شهری کار کند. این خانه دو طبقه خانه ایی است که برای رسیدن به ظاهر، از پنجره های بامبو، تزیین استخر چوبی،تپه های وحشی و درختان نخل استفاده می کند.

طراحی نمای ساختمان

 

سه سطح همبستگی نشان دهنده تطبیق رنگ در این عمارت دو طبقه است. طرح های پلاستیکی بزرگ از شیشه و حتی پلتفرم های دید گسترده تر،طرح باز کردن طرح آن، یک واسط روستایی را ایجاد می کند.

خانه خود را به عنوان یک مرکز تفریحی فوق العاده حس کنید. بافت سفید و چوب در اطراف یک استخر سبز، در حالی که پنجره های تمام شیشه ای، نگاهی به دریا و جریان در محیط داخلی و خارجی می اندازند.

طراحی نمای ساختمان

به راحتی به عنوان یک رویا به رسمیت شناخته شده، این خانه مدرن به دنبال یک صخره مرجانی خیره کننده چشم ما هیجان زده می شود. به عنوان پنجرههای زنجیره ای فلزی، فقط مقدار مناسب نور را در اختیار شما قرار می دهد، قاب های زغال چوب قوی و یک قاعده قالی سفید، به سوی بهشت ​​شهری منجر می شود.

طراحی نمای ساختمان

هرگز خارج از چارچوب تصور کرده اید؟ ما نبودیم این خانه دو طبقه خانه های مخلوط با استفاده از سبک آپولو، با پایان دادن به بالکن محدب بالکن و پاسیوچمن مصنوعی ساخته شده است.

طراحی نمای ساختمان



:: برچسب‌ها: معماری , دکوراسیون , طراحی دکوراسیون , طراحی نما , نما ساختمان , نما مدرن , دکوراسیون مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

 طراحی داخلی

طراحی داخلی، هنر بهینه سازی فضا به منظور بهبود سطح کیفی زندگی، در پرتو اصلاح و شکل دهی به فضای داخلی می باشد. ایجاد هماهنگی و تعادل در فضای محیط داخلی و استفاده بهینه از این فضا، با کمک طراحی داخلی به بهترین نحو ممکن می شود.

طراحی داخلی عبارت است از: “هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه”.

طراحی داخلی مانند هنرهای دیگر ، دارای سبک و سیاق و اصولی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای هر دوره ، دستخوش تغییر می‌شوند.

معماری داخلی در واقع همان خلق فضاست ، فضایی که در عین زیبایی و اثرگذار بودن کارایی لازم را نیز داشته باشد. طراح با ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی ، فضایی را ایجاد می‌کند که معرف هویت، نیاز، درک و خواسته‌های طرف مقابلش است.

اهمیت طراحی داخلی2

 

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که طراحی داخلی به چه زمانی باز می‌گردد؟

مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند. هنگامی که در سال 1922، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد.

مقبره توتنخامون

مقبره توتنخامون

اهمیت طراحی داخلی

قسمت عمده ای از زمان و عمر هر آدمی در محیط های داخلی طی می گردد. نقش این محیط و تاثیر گذاری فضا بر روی روح و روان افراد یکی از موارد انکار ناپذیر به شمار می رود. برخورداری از فضایی دلنشین و آرام، راحتی و آرامش را برای افراد با خود به ارمغان می آورد. روحیه آنها نیز در راستای این امر افزایش چشمگیری پیدا می کند.
طراحی داخلی نیازهای افراد در این زمینه را پاسخگو بوده و تا میزان قابل توجهی آنها را برطرف می سازد. طراحی فضای داخلی مناسب، ضمن بخشیدن روح تازه به محیط، به طور مستقیم هم بر انجام فعالیت های روزمره تاثیر می گذارد. اثر گذاری آن بر شخصیت افراد را نیز نمی توان نادیده گرفت. در حال حاضر، اهمیت و تاثیر گذاری طراحی داخلی در تمام جنبه های زندگی انسان به راحتی قابل لمس می باشد. این موضوع همه افراد را در بر می گیرد و برای همه اقشار جامعه قابلیت استفاده و کاربرد را دارد.
طراحی داخلی در استفاده مناسب از فضاها و آپارتمان های کوچک می تواند کمک شایانی کند. چینش وسایل و لوازم دکوراسیون در پرتو این موضوع به سهولت قابلیت اجرایی شدن را دارد.

اهمیت طراحی داخلی1

طراحی داخلی فقط مربوط به ظاهر داخل ساختمان نیست بلکه نقش اصلی در عملکرد را نیز دارد.حتی بزرگترین خانه ها اگر طرح داخلی مناسبی نداشته باشند باز هم کسل کننده هستند. در حالیکه یک آپارتمان کوچک با طراحی مناسب می تواند به یک فضای اقامتی دنج با فضای کافی تبدیل شود.در نتیجه برای ایده خوب در طرح داخلی می توانید به طراحان داخلی مراجعه کنید که شرکت مهندسی سورنا با کادری مجرب طراحی تمام فضاها را به صورت دقیق انجام می دهد.

داخل خانه باید بطور همزمان زیبا و جذاب باشد. با این حال برخی از تجهیزات مبلمان مانند پرده ها و یا اجاق گاز یا تجهیزات مدرن دیگر با توجه به درخواست و سلیقه افراد متفاوت می باشد. زیرا هر فرد با توجه به زندگی شخصی خود نیازها و درخواستهای متفاوتی دارد. در نتیجه پلان های معماری استاندارد به ندرت نیازهای مشتری را به طور کامل برآورده می کنند. برخی از مردم با هدف صرفه جویی در طرح داخلی و اصلاح طرح معماری، طرح ارائه شده را با شرایطی که مورد پسندشان نیست انتخاب می کنند و زمانی متوجه اشتباهشان می شوند که در حال استفاده از فضا هستند و حتی باید هزینه های بیشتری برای تغییر فضا نسبت به هزینه اولیه صرف کنند.

اهمیت طراحی داخلی3

مؤلفه های مفید به فایده و مهم در طراحی داخلی

مؤلفه فضا و شناختن آن

بدون تردید یکی از اصلی ترین و حائز اهمیت ترین موارد در طراحی داخلی به شمار می رود. به عبارت دیگر، نخستین المان تاثیر گذار در این زمینه، فضا محسوب می شود. خلق محیط داخلی با کیفیت، با استفاده بهینه از ارتفاع، قرارگیری اضلاع و ابعاد فضا محقق می شود. می توان عنوان نمود که فضا به عنوان زیر بنا و شالوده اصلی طراحی داخلی به حساب می آید. یک محیط داخلی می تواند بسته به نوع کاربرد، در قالب دفتر کار، پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب ابراز وجود نماید.

اهمیت نور و تجلی زیبایی آن

در پرتو نور، زیبایی بصری محیط در چشم بیننده متبلور می شود. با وجود نور هر چیز هویت و اصالت واقعی خود را در چشم انسان در معرض نمایش قرار می دهد. به همین سبب این موضوع در طراحی داخلی به عنوان مؤلفه ای بسیار تاثیر گذار و مؤثر، مورد توجه واقع می شود. نورپردازی درست و مناسب، می تواند یک محیط را از نظر ظاهری کوچک تر یا بزرگ تر به تصویر بکشد. هر چند نور محیط در زیبایی سازی فضا نقش برجسته ای ایفا می کند، اما به تنهایی برای جذابیت بصری یک محیط پاسخگو نمی باشد، بلکه در کنار سایر مؤلفه ها به تکامل می رسد.

 عناصر رنگی

امروزه تاثیرات رنگ از نظر روانشناسی و روانی بر هیچکس پوشیده و مستتر نمی باشد. استفاده از طیف های رنگی مختلف در فضای داخلی، در ایجاد محیطی سرشار از انرژی و آرامش، از درجه اهمیت بالایی برخورداری می باشد. با بکارگیری درست رنگ ها و آشنایی با جنبه های روانشناسی آن، می توان حس آرامش و آسایش را در سرتاسر وجود فرد متجلی ساخت.

مولفه فرم

 در طراحی داخلی حرف های زیادی برای گفتن دارد. هر چند این مؤلفه با پیچیدگی ها و چالش هایی همراه است، اما تاثیر گذاری آن در شخصیت بخشی به فضا اجتناب ناپذیر می باشد.

سطوح اصلی

در طراحی داخلی نباید دور از نظر بماند. این سطوح فضاهایی مانند دیوارها، کف و سقف محیط را در بر می گیرد. سطح های کوچکتر پنجره ها، درها، روکش های صندلی و پرده ها را شامل می شود. طریقه قرارگیری و چینش مناسب لوازم و وسایل در ایجاد فضایی جذاب و منحصر به فرد بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد.

سلیقه و هنر

در طراحی داخلی نقش چشمگیر و حائز اهمیتی را ایفا می کند. انتخاب مبلمان مناسب و کارآمد برای فضای داخلی خانه علاوه بر شخصیت بخشیدن به محیط منزل، زیبایی بصری اثر گذاری هم با خود به دنبال دارد.

 مؤلفه حجم، شکل و بافت

حجم به عنوان یکی از فاکتورهای دارای اهمیت در این زمینه، در قالب اجسام تو خالی یا توپر ظاهر می شود. بافت نیز با دیدن یا لمس نمودن ویژگی های یک جسم یا وسیله خودنمایی می کند. مؤلفه شکل هم خطوط بیرونی هر جسم را در بر می گیرد.

اهمیت طراحی داخلی4

نقش طراح داخلی

خیلی از افراد تصور می کنند که با داشتن وسایل گران قیمت یا صرف هزینه های زیاد می توانند فضای مدرنی را در خانه به وجود بیاورند و خود را بی نیاز از طراحی می دانند.درصورتیکه یک طراح با دانش طراحی می تواند بدون صرف هزینه های زیاد ارتباط بین اشیا و فضای خانه را برقرار کند.در حقیقت طراحی یک فرایندی است که صادقانه به شما می گوید که چه چیزی مناسب خانه شما هست و چه چیزی نباید در خانه شما قرار گیرد.

جهت مشاوره با طراحان ما به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

نقش طراح داخلی



:: برچسب‌ها: معماری , دکوراسیون , طراحی دکوراسیون , طراحی داخلی , دکوراسیون داخلی , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

زاها حدید

زاها حدید ، متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۵۰، معماری عراقی-انگلیسی و اولین بانویی بود که توانست جایزه‌ی معماری پریتزکر را دریافت کند. معتبرترین جایزه‌ی معماری بریتانیا یعنی جایزه‌ی استرلینگ و نشان شوالیه‌ای Dame از دیگر افتخارات او هستند.

روزنامه‌ی گاردین، زاها حدید را ملکه‌ی انحناها نامیده است. به بیان بسیاری از کارشناسان معماری، او هندسه‌ی معماری را دگرگون کرده و هویتی جدید و باشکوه به آن داده است. از بزرگ‌ترین آثار به‌یادماندنی این بانوی معمار می‌توان به مرکز ورزش‌های آبی لندن برای المپیک ۲۰۱۲، موزه‌ی هنر میشیگان در ایالات متحده‌ی آمریکا و سالن اپرای گوانگژو در چین اشاره کرد.

برخی از طراحی‌های او پس از مرگش در سال ۲۰۱۶، ساخته شدند و برخی از آن‌ها مانند استادیوم ال‌وکره در قطر هنوز در حال ساخت هستند.

مرکز ورزش‌های آبی لندن


موزه‌ی هنر میشیگان

تولد و تحصیل

زاها حدید متولد ۳۱ اکتبر سال ۱۹۵۰ در بغداد، پایتخت کشور عراق است. خانواده‌ی او از متمولین شهر بغداد بودند.

پدر او،‌ محمد الحاج حسین حدید، یک صنعتگر معروف بود. او یکی از مؤسسان گروه سیاسی الاهالی نیز بود که در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ فعالیت‌های جدی داشت.

فعالیت‌های سیاسی پدر زاها زیاد بود و این صنعتگر شناخته‌شده، در تأسیس حذب ناسیونال دموکرات عراق نیز مشارکت کرد و از سال ۱۹۵۸ و بعد از کودتای ضد سلطنتی عراق، به‌عنوان وزیر اقتصاد شروع به کار کرد.

مادر زاها، هنرمندی از شهر موصل بود و وجیحه السبونی نام داشت. برادر زاها، فولاذ محمد حديد، نویسنده بود.

خانواده‌ی حدید که ثروت زیادی داشتند، دختر خود را در دهه‌ی ۱۹۶۰ برای ادامه‌ی تحصیل به مدارس شبانه‌روزی سوئیس و انگلستان اعزام کردند.

زاها برای ادامه‌ی تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ی ریاضیات به دانشگاه آمریکایی بیروت رفت و در سال ۱۹۷۲ وارد دانشکده‌ی معماری انجمن معماری لندن شد. او در این دانشگاه از دروس استادانی همچون رم کولهاس، الیا زنگلیس و برنارد شومی بهره بود.

پروژه‌ی سال آخر زاها حدید در دانشگاه، نقاشی یک هتل با شباهت به یک پل بود. این طراحی از کارهای هنرمند سوپره‌ماتیست (والاگرا) روسی یعنی کازیمیر مالویچ الهام گرفته شده بود.

او برای طراحی ساختمان موزه‌ی هنرهای معاصر سین‌سیناتی وارد رقابت معماری شد. رقابتی که استاد خودش، رم کولهاس نیز در آن حضور داشت.  حدید در این رقابت توانست استاد خود را شکست دهد، پیروز مسابقه شود و نام خود را به‌عنوان اولین طراح زن موزه در ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت کرد.

 

 

فعالیت کاری

حدید در سال ۱۹۷۷ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و برای فعالیت شغلی نزد اساتید سابق خود یعنی کولهاس و زنگلیس رفت. دفتر آن‌ها با نام «دفتر معماری شهری» در روتردام هلند قرار داشت.

همکاری با کولهاس باعث شد که زاها با مهندس معماری مشهور یعنی پیتر رایس ملاقات کند. رایس، نقش زیادی در تشویق حدید به ادامه‌ی طراحی داشت. زاها پس از مدتی مجوز شهروندی انگلستان را گرفت و در سال ۱۹۸۰، شرکت خود را با نام «دفتر معماری زاها حدید» تأسیس کرد.

پس از تأسیس شرکت، حدید به حرفه‌ی تدریس نیز وارد شد. او ابتدا در انجمن معماری لندن تدریس کرد و سپس دانشگاه‌های هاروارد، کمبریج، شیکاگو، هامبورگ،‌ ایلی‌نوی و کلمبیا نیز میزبان او بودند. او از همان سال‌های ابتدایی ورود به بازار کار، نام خود را با طراحی‌های انقلابی مشهور کرد. طرح‌های حدید در ژورنال‌ها و مجلات متنوع معماری منتشر می‌شدند.

اگرچه طراحی‌های اولیه‌ی او با استقبال بالایی مواجه می‌شد؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها ساخته نمی‌شدند.

زاها در سال‌های ابتدایی طراحی‌های بزرگ و بلندپروازانه‌ای انجام داد که ساخته نشدند. ساختمان Peak در هنگ­‌کنگ یکی از این پروژه‌ها بود. پروژه‌ی معروف دیگر، طراحی ساختمان اوپرا در کاردیف بود. حدید در رقابت معماری این ساختمان پیروز شد؛ اما دولت ولز هیچ پولی به او پرداخت نکرد.

اعتبار اصلی زاها در این دوران از تدریس در دانشگاه کسب شد. اوج شهرت جهانی زاها حدید به سال ۱۹۸۸ بازمی‌گردد. او در این سال برای نمایش طراحی‌ها و نقاشی‌های خود در نمایشگاه طراحی‌های ساختارشکنانه در موزه‌ی هنر نیویورک انتخاب شد. این نمایشگاه توسط معمار مشهور، فیلیپ جانسون برگزار شده بود.

روزنامه‌ی گاردین، زاها حدید را «ملکه‌ی انحناها» نامیده است.

 

 

مشهورترین ساختمان های طراحی شده توسط زاها حدید

اولین طراحی های معمار مشهور عراقی-بریتانیایی در سالهای 1991 تا 2005 به مرحله ی ساخت رسیده اند. در این سالها، منحنیهای زیبایی طراحی شده توسط زاها حدید شکل واقعی خود را گرفتند و فعالان صنعت معماری متوجه ظرفیت بالای طراحی او شدند.

پروژه هایی که در این مدت ساخته شده بودند، ساختمان های بزرگ و مشهور نبودند؛ اما شروعی مستحکم برای روند کاری حدید بوده است. بعضی از مشهورترین ساختمان های طراحی شده به شرح زیر می باشد:

ایستگاه آتشنشانی ویترا (1991 تا 1993)

زاها حدید این ایستگاه را برای یکی از اولین مشتریان رسمی خود یعنی رالف فبلام، صاحب شرکت تولید لوازم خانگی ویترا طراحی کرد. طراحی این ساختمان به گونه ای بود که خطوط آن را در مرکز قرار دادند.

استفاده از بتن و شیشه در خارج از منزل، طرحی باشکوه به این ساختمان داده شد. پس از اتمام ساخت ایستگاه، به دلیل تغییرات در قوانین آتش سوزی آلمان، این ساختمان به استفاده کاربری اصلی خود نرسیده و به نمایشگاه تبدیل شده است. طراحی و ساخت این ساختمان، سکوی پرتابی برای زاها بود.

 

 

سکوی پرش برجزیل(1999تا2002)

پروژه‌ی بعدی زاها حدید در کوه‌های اتریش ساخته شد. این پروژه بازسازی یک سکوی پرش اسکی به همراه کافی‌شاپ کنار آن بود. این سکو در سال ۱۹۲۶ ساخته شده و در المپیک‌های زمستانی ۱۹۶۴ و ۱۹۷۶ مورد استفاده قرار گرفته بود.

حدید در انجام این پروژه باید با تفکرات سنتی و همچنین زمان مبارزه می‌کرد؛ چرا که ساختمان سکو باید در مدت یک سال و پیش از مسابقات بین‌المللی به پایان می‌رسید. در نهایت ساختمان با طرحی ترکیبی از پل و برج در ارتفاع ۴۸ متری به پایان رسید.

 

مرکز علوم فائنو (۲۰۰۰ – ۲۰۰۵)

زاها حدید در مسابقه‌ی طراحی سال ۲۰۰۰ برای پروژه‌ی مرکز علوم فائنو در ولفسبورگ آلمان پیروز شد. ساختمان این موزه کمی بزرگ‌تر از موزه‌ی سین‌سیناتی بود و حدید در طراحی آن از المان‌های تیز استفاده کرد.

طراحی خاص این ساختمان شبیه به ساختمان‌های Le Corbusier بود و تا ارتفاع هفت متری روی پیلوت‌های بتنی ساخته شد. طراحی خارجی این مرکز علوم شبیه به کشتی است و در نمای داخلی ، استفاده از ستون‌های زاویه‌دار و سقف فلزی، تصور قدم زدن در یک آزمایشگاه یا کشتی را به بازدیدکننده می‌دهد.

 

 

پاویون پل زاراگوزا (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)

زاها حدید بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ وارد زمینه‌ی طراحی پل شد. او در این زمینه با فعالان مشهوری همچون نورمن فاستر و سانتیاگو کالاتراوا رقابت می‌کرد. او بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸، وظیفه‌ی طراحی پل پاویونی شهر زاراگوزا در اسپانیا را بر عهده گرفت.

این طراحی برای رویداد اکسپو ۲۰۰۸ نهایی شد. طراحی حدید در این ساختمان باز هم متشکل از خطوط مورب و منحنی بود و هیچ زاویه‌ی قائمه‌ای در آن مشاهده نمی‌شد. سالن‌های نمایشگاهی و اجلاسی به‌خوبی در طراحی داخلی آن لحاظ شده است و نمای بیرونی نیز به‌زیبایی در انتهای پل با محیط طبیعی ارتباط برقرار می‌کند.

 

پل شیخ زاید (1997 تا 2010)

پل شیخ زاید، پروژه بلندپروازانهی بعدی  زاها حدید که در امارات متحدۀ عربی اجرا شد. این پل رابط بین جزیره ای ابوظبی و شهر است که تا حد زیادی به فرودگاه بین المللی منتهی می شود. طراحی پل و نورپردازي آن به گوني انجام شده است که امكان نمايشي از حركت به عابران را نشان مي دهد. شکل کلی پل به صورت موج است. پل پلخان زایید طول 235 متر و ارتفاع 60 متر از سطح آب ساخته شده است.

 

سالن اپرای گوانگژو (2003 تا 2010)

زاها حدید در سال 2002 در مسابقه ی طراحی بین المللی پیروز شد و اولین پروژه خود را در کشور چین آغاز کرد. ساختمان اپرای شهر گوانگژو در فضای تجاری جدید این شهر و در حدود 70 هزار متر مربع تاسیس شد.

هزینه ساخت این بنا حدود 300 میلیون دلار گزارش شده است. این ساختمان متشکل از یک سالن اجرای با 1800 صندلی، تئاتر چند منظوره و حیاط خاصی ورودی است. این ساختمان به دو قسمت اصلی تقسیم شده است. حدید در طراحی این ساختمان، مانند دیگر پروژه های آخرش از طبیعت الهام گرفته شده است. او این پروژه را با عنوان «دو سنگریزه» معرفی کرد.
طراحی ساختمان های پروژه شبیه دو سنگ بزرگ با ظاهری صیقلی شیشی و گرانیتی است. کارشناسان و منتقدان معماری پس از مشاهده طرح و پایان یافتن ساخت این پروژه، نظرات بسیار مثبتی نسبت به آن داشتند. از نظر آنها، طراحی حدید تمام معماری آن منطقه را تحت تأثیر قرار داده و ظاهی کاملا خیره کننده به مرکز تجاری شهر گوانگژو داده است.

 

مرکز ورزشهای آبی المپیک لندن (2005 تا 2011)

این شاهکار بهیادماندنی زاها حدید ، برای سال 2012 لندن طراحی و ساخته شد. ساخت این استخر عظیم پیش از تمام ورزشگاههای المپیک آغاز شد، اما بعد از آن همه چیز به پایان رسید.

دلیل آن نیز طراحی خاصی در ظاهر خارجی و داخلی بود و او را به ایجاد تم حرکت و موج آب در آن بود. هزینه ساخت این ورزشگاه 269 میلیون پوند بود، سه برابر هزینه پیشبینی شده بود. سقف ورزشگاه با فولاد، آلومینیوم و چوب تزئین شده و تنها از سه ستون برای نگهداری آن استفاده شده است.

 

موزه ی جامع هنرهای میشیگان (2007 تا 2012)

دومین پروژهی زاها حدید در ایالات متحده آمریکا، موزه برای نمایش هنر مدرن بود. این موزه در مساحت 4274 متری ساخته شد. طراحی حدید برای این ساختمان دارای زاویه های تیز است و مواد مورد استفاده در نمای، فضای اطراف را نشان می دهد. به همین دلیل رنگ نمای بیرونی این ساختمان بسته به آب و هوا و ساعت روز تغییر می کند. حيد در توصيف اين طراحي گفته است كه اين ساختمان بدون فاش شدن محتويات خود، حالتي زنده و آگاه است.

 

گلکسی سوهو پکن (2008 تا 2012)

اکثر پروژه های آخر زاها حدید در آسیا ساخته شده اند. پروژه گلکسی سوهو در پایتخت چین متشکل از چهار سازمانی است که آنها را متصل می سازد. این پروژه در مجموع مساحتی بالغ بر 332857 متر دارد. طراحی این ساختمانها نیز به گونه ای است که در حال حرکت هستند.

 

مرکز هنری دانگدامون سئول (2007 تا 2013)

این پروژه در مساحت 86574 متر مربع در شهر سئول ساخته شده است. معنای نام آن «دروازه ی بزرگ شرق» است که به ساختمانهای سنتی اطراف اشاره دارد. در این مرکز هنری، تعدادی موزه، اتاق کنفرانس و بازارچهی هنری ساخته شده است.

ساختمان طول 280 متر و تعداد طبقات آن هفت عدد است. سه طبقه از ساختمان در زیر زمین ساخته شده است. نمای خارجی این ساختمان صاف و صیقلی است و بتن، آلومینیوم و سنگ در نمای خارجی آن استفاده شده است. داخلی داخلی با کامپوزیت، کاشیهای آکوستیک، فولاد ضد زنگ و سنگ صیقلی ساخته شده است. اهداف اصلی حدید در طراحی این ساختمان، ظاهایی از شفافیت، جاذبه و دوام بوده است.

 

ورزشگاه الوکره

ورزشگاه الوکره یکی از شش ورزشگاهی است که توسط زاها حدید طراحی شده قرار است برای رقابت های جام جهانی 2022 قطر اجرا شود.
به کارگیری انحنا و خطوط باریک و بلند، این ورزشگاه را شبیه صدف های دریایی کرده و به نوعی، نمادی از فرهنگ و سنت بندر الوکره قطر نموده است.
این ورزشگاه دارای گنجایش 20000 نفر می باشد، که قرار است برای بازی های جام جهانی 2022 با روش های چیدمان مدولار صندلی ها، که بیشترشان از جنس چوب طراحی و ساخته شده اند، ظرفیت آن به 40000 نفر افزایش یابد.

از ویژگی های این ورزشگاه سقف منحنی آن می باشد که با جلوگیری از تابش آفتاب و انعکاس نور خورشید، تماشاگران را در مقابل گرمای 50 درجه ای قطر، محافظت می نماید. همچنین تهویه قدرتمندی که در این استادیوم تعبیه شده، قابلیت پایین آوردن دمای داخل ورزشگاه، تا منفی 30 درجه سانتی گراد را دارد.

 

فاز دوم برج میلاد
زاها حدید در مسابقه‌‌ی طراحی فاز دوم مجموعه‌ی میلاد پیروز شد. او برای این فاز، دو برج دوقلو در کنار برج میلاد طراحی کرده بود. البته پس از مرگ این معمار، مسئولان اعلام کردند که طرح او به خاطر ارتفاع زیاد و تحت تأثیر قرار دادن برج میلاد، رد شده است و برای فاز دوم به دنبال طراحی دیگری هستند.

 

زندگی شخصی و مرگ

زاها حدید هیچ‌گاه ازدواج نکرد و فرزندی نداشت. او در تاریخ ۳۱ مارس سال ۲۰۱۶ در بیمارستان میامی بر اثر حمله‌ی قلبی در گذشت.

دلیل بستری شدن حدید در بیمارستان، بیماری برونشیت بود. استودیوی طراحی او در لندن پس از مرگ این استاد معماری بیانه‌ای صادر کرد و او را بزرگ‌ترین بانوی معمار جهان نامید.
زاها حدید در مقبره‌ی خانوادگی حدید در انگلستان دفن شده است. قبر او بین پدرش محمد حدید و برادرش فولاذ حدید قرار دارد.

او در وصیتنامه‌ی خود ثروتی در حدود ۶۷ میلیون پوند برای شرکای تجاری و اعضای خانواده‌اش بر جای گذاشت.
برای ورود به وبسایت رسمی زاها حدید بر روی این لینک کلیک نمایید.
همچنین گوگل در روز درگذشت زاها حدید از وی در صفحه اصلی خود یاد کرده است.

 



:: برچسب‌ها: معماری , دکوراسیون , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی داخلی , زاها حدید , ملکه منحنی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()