نوشته شده توسط : sorena

دکوراسيون داخلي چيست؟

براساس معني مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسيون داخلي عبارت است از: «هماهنگ سازي طراحي شده براي به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثيه و ساير اشياء در يک اتاق يا ساختمان به صورت هنرمندانه».

دکوراسيون داخلي مانند هنرهاي ديگر، داراي سبک و سياق و اصولي است که براساس سليقه‌ها و نيازهاي هر دوره، ايجاد ميشود .

دکوراسيون داخلي در واقع همان خلق فضاست، فضايي که در عين زيبايي و اثرگذار بودن کارايي لازم را نيز داشته باشد. طراح با ترکيب اصول و ارکان تخصصي معماري داخلي با حس زيبايي شناسي، فضايي را ايجاد مي‌کند که معرف هويت، نياز، درک و خواسته‌هاي طرف مقابلش است.

بر همين اساس دکوراسيون داخلي فضاها با يکديگر بسته به نوع استفاده و کارايي متفاوت بوده که به شرح آنها مي پردازيم.

يک نمونه از پروژه هاي طراحي سورنا
در عکس بالا يک نمونه از پروژه هاي طراحي شرکت مهندسي سورنا را ميبينيد جهت دانلود کاتالوگ نمونه کارهاي طراحي اين شرکت کليک نماييد.

دکوراسيون داخلي منزل

دکوراسيون داخليمنزل شامل تمامي اجزاي داخلي يک ساختمان از قبيل دکوراسيون اتاق خواب، دکوراسيون نشيمن و پذيرايي، دکوراسيون آشپزخانه و دکوراسيون سرويس و حماممي‌باشد.

دکوراسيون داخلي منزل از عناصر و المان‌هاي متفاوتي برخوردار است که توجه به هر کدام از اهميت بسزايي برخوردار است ، براي طراحي دکوراسيون منزل لازم است در ابتدا به اصول منطقي و اصلي دکوراسيون داخلي توجه کرد. هماهنگي و هارموني در تمامي عناصر از قبيل رنگ، نور و نورپردازي، بافت، فرم و بخش هاي ثابتي همچون ديوار ، سقف‌ و کف‌ مي بايست در اوج خود باشند تا فضايي دلنشين و مسحورکننده خلق نمايند.

يک دکوراسيون ساده و کم‌هزينه نيز مي‌تواند بسيار مجذوب‌کننده و چشم‌ نواز باشد در صورتيکه از اصول معماري داخلي بدرستي تبعيت کند.

در دکوراسيون داخلي منزل ، هر يک از قسمت‌ هاي خانه را مي‌توانيم به سبکي مجزا و متفاوت آراسته نماييم که البته بستگي به نوع سليقه و ديدگاه هنري هر فرد دارد، به عبارتي ديگر مي‌توانيم در طراحي منزل خود از سبک گلچين‌گرايي پيروي کنيم.

در ادامه از کليدي ترين عناصر در دکوراسيون داخلي ميتوان از جادوي رنگ ياد کرد ، رنگ ‌ها به فضا روح مي‌بخشند، مي‌توانند فضا و محيط را گرم و صميمي و آرام بسازند يا برعکس، محيطي بي‌روح غم‌افزا و کسل‌کننده بسازند ، رنگ‌ها تاثير مستقيم رواني بر ذهن و جان انسان دارند .

در دايره رنگ‌ ، هر يک از رنگ‌ها معنا و مفهوم خاصي دارند و داراي تاثير متفاوتي هستند که بهتر است در دکوراسيون منزل با توجه به روحيات و نگرش فرد، انتخاب شوند، رنگ‌ها بعد دهنده و حجم‌دهنده هستند و فضا را متغير نشان مي‌دهند.

نور و نورپردازي نيز بسيار مهم و حياتي است چراکه نور، قدرت درک بصري را افزايش داده و به اشياء، بعد و فرم و شکل مي‌بخشد. نورپردازي سبب مي‌شود واقعيت اشياء نمايان گردد و نشاط و انرژي خاصي به فضا بخشيده شود.

نوع پوشش ديوارها نيز از اهميت بالايي برخوردار است. براي تزيين ديوارها مي‌توانيم از مواد يا متريال متفاوتي استفاده کنيد که بسته به سبک و نوع دکوراسيون منزل تان دارد براي اين منظور مي توانيد از پيشنهادات طراح خود استفاده نماييد.

نوع ، شکل و فرم سقف‌ها نيز مهم است چراکه مي‌تواند به فضا بعد و هويت ببخشد. انتخاب کف‌پوش‌ مناسب را نيز فراموش نکنيد و در آن دقت کافي کنيد.

در اصل کنار هم قرار گرفتن صحيح اين عناصر در کنار يکديگر، چالشي مهيج است که مي‌تواند فضايمان را به طور کل متحول و دگرگون سازد و محيطي باشد که رافع خستگي هاي روحي و جسمي تان باشد.

براي داشتن فضايي منحصر بفرد و جذاب مي توانيد از شرکت سورنا جهت طراحي و اجراي دکوراسيون منزل تان استفاده نماييد.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون، طراحی سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sorena

بازسازی ساختمان تغییری است که می تواند ارزش ریالی خانه را بالا ببرد، کیفیت زندگی روزمره ساکنان آن را بهبود ببخشد و در بسیاری از موارد فضای کاربردی خانه را بهبودبخشد و افزایش دهد.

 

تغییر در محل زندگی به داشتن روحیه شاداب در زندگی کمک بسیار زیادی میکند ،بازسازی یکی از این تغییرات میباشد که هم از نظر علمی و هم از نظر امنیت برای هر منزل مسکونی واجب است.عمر مفید هر خانه حدود ۲۵ سال میباشد که از نظر مهندسین بعد از این زمان منزل مسکونی نیاز به تعمیرات دارد.بازسازی کابینت ،بازسازی داخلی منزل و غیره. عمر مفید ساختمان را افزایش میدهد و باعث میشود از نظر روحی و روانی تاثیرات مثبتی در زندگی شما به وجود بیاید.

 شرکت مهندسی سورنا با استفاده از متدهای روز دنیا در زمینه بازسازی ساختمان جذابیت زیادی به منزل مسکونی شما میدهد. گروه مهندسین ما از نظر زیبایی شناسی و بهره گیری از اصول اصلی دکوراسیون به یکی از پیشگامان مهم این صنعت در ایران بدل شده است.

مزایای بازسازی ساختمان

امروزه ایجاد مقداری تنوع در زندگی یکنواخت شهری امری ضروری و غیر قابل انکار است. بازسازی ساختمان یکی از این راههای ایجاد تنوع در محیط زندگی است و با دانستن مزایای بازسازی می توان انگیزه لازم برای شروع یک زندگی بهتر در محیطی زیباتر را پیدا کرد.

جلوگیری از ریسک جابجایی وقتی شما یک بنا را بازسازی می کنید به عمر مفید آن می افزایید. داشتن ساختمانی با نمای دلخواه بازسازی این امکان را به شما می دهد که محیط را طبق دلخواه خود بازسازی و دکور کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی، هزینه بازسازی و مشاوره رایگان بر روی این لینک کلیک نمایید.

 


:: برچسب‌ها: بازسازی , بازسازی ساختمان , مزایای بازسازی , بازسازی منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 ارديبهشت 1399 | نظرات ()